شهید احمد علی نیری

کی شود حر شوم توبه ی مردانه کنم

شهید احمد علی نیری

کی شود حر شوم توبه ی مردانه کنم

شهید احمد علی نیری
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان
خبرگزاری ایتارتاس: "داعش" به سلاح اتمی دست یافت 

اگر گروهک تروریستی "داعش" از این سلاح استفاده کند، تشعشعات آن بر همه کشورهای منطقه خاورمیانه تأثیر خواهد گذاشت.
به گزارش شیعه آنلاین، خبرگزاری "ایتارتاس" روسیه با انتشار خبری مدعی شد که گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" به سلاح اتمی دست یافته است.

این خبرگزاری در ادامه خبر خود نوشت: "داعش" قرار است در آینده ای این سلاح های کشتار جمعی را علیه مردم عراق آزمایش کند.

به گفته این خبرگزاری روسی، مشخص است که "داعش" به کمک چند کشور توانسته است به این سلاح دست یابد. 

این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که روسیه در قبال این مسأله حساس به شدت نگرانی کرده و از کشورهای همسایه درخواست کرده که وارد عمل شوند.

خبرگزاری "ایتارتاس" روسیه در ادامه فاش کرد، اگر گروهک تروریستی "داعش" از این سلاح استفاده کند، تشعشعات آن بر همه کشورهای منطقه خاورمیانه تأثیر خواهد گذاشت.
.....................................................................................
رئیس جمهور فعلی عراق هم بیمار است! 

مسئولان حزب "اتحادیه میهنی کردستان عراق" همواره وضعیت وی را رو به بهبود اعلام کرده اند، ولی تاکنون او به عراق باز نگشته است!
به گزارش شیعه آنلاین، یکی از وب سایت های خبری عراقی فاش کرد که «فواد معصوم» رئیس جمهور جدید عراق که چندی پیش جانشین «جلال طالبانی» شد هم بیمار است.

این وب سایت عراقی همچنین نوشت: «فواد معصوم» قرار است در چند روز آینده برای معالجه و درمان، به خارج از عراق سفر کند و چند وقتی در عراق نباشد.

ظاهرا رئیس جمهور جدید عراق از بیماری مزمن قلبی رنج می برد. منابع خبری مدعی شده اند که دوران بیماری وی، مدتی طول خواهد کشید.

لازم به ذکر است، «جلال طالبانی» رئیس جمهور سابق عراق، چندین ماه در بیمارستان های آلمان بستری بود اما در نهایت به رغم بهبود نسبی حال او، به دلیل ناتوانی در اداره کشور و انجام وظایف ریاست جمهوری، از این سمت کنار رفت و جای خود را به «فواد معصوم» داد.

«جلال طالبانی» 15 ماه پیش به سکته مغزی دچار شده بود. مسئولان حزب "اتحادیه میهنی کردستان عراق" همواره وضعیت وی را رو به بهبود اعلام کرده اند، ولی تاکنون او به عراق باز نگشته است!
..........................................................................................................
چرا تاکنون وزیر کشور عراق معرفی نشده است؟ 

طبق قانون، «حیدر عبادی» نمی تواند این پست حساس را به یک ائتلاف سیاسی دیگر واگذار کند. پست وزارت کشور عراق ازآن سپاه بدر است.
به گزارش شیعه آنلاین، چند روزی است که از تشکیل دولت جدید عراق می گذرد. وزاری عراقی توسط پارلمان این کشور رأی اعتماد گرفتند و ظاهرا فعالیت خودشان را آغاز کرده اند.

اما در این میان وزارت کشور و دفاع بدون وزیر مانده و قرار است «حیدر عبادی» نخست وزیر عراق فعلا سرپرست هایی برای این دو وزارت خانه تعیین کند.

طبق گزارش های رسیده نامزد وزارت دفاع، از اهل سنت انتخاب می شود اما پست وزارت کشور عراق در اختیار سپاه بدر قرار گرفته است.

سپاه بدر دو نامزد خود را برای این پست انتخاب کرده است. یکی از این دو «قاسم اعرجی» و دیگری «حسن عامری» هستند، اما شانس عامری برای این پست بیشتر است زیرا وی در میان پاسداران بدر از درجه ی بالاتری برخوردار است.

لازم به ذکر است هنگام انتخاب وزیر کشور عراق در پارلمان این کشور، بسیاری از جمله اهل سنت اعتراض کردند و گفتند این پست حساس نباید به دست ایرانیان بیفتد!

نکته مهم این است که بر اساس قانون جدید عراق، همه وزرا باید یک تابعیت داشته باشند. از سویی دیگر سایت های بعثی با همکاری دیگر سایت های عربی و سایت های غربی از پست وزارت کشور عراق احساس خطر کرده اند.

بعثی ها می گویند: ما نمی خواهیم عراق ما، ایران شود! آمریکا و انگلیس هم از حضور سپاه بدر در کادر اجرایی دولت جدید عراق ابراز نارضایتی کرده است.

این موارد دلایلی است که تاکنون وزیر کشور عراق معرفی نشده است. طبق قانون، «حیدر عبادی» نمی تواند این پست حساس را به یک ائتلاف سیاسی دیگر واگذار کند. پست وزارت کشور عراق ازآن سپاه بدر است.
..........................................................................................
"تویتر" آل سعود را تهدید می کند 

از همین رو گستردگی و نفوذ بالای این شبکه اجتماعی در میان شهروندان سعودی باعث شده که برای آل سعود غیر قابل کنترل باشد و به پاشنه آشیلی برای این رژیم تبدیل شود.
به گزارش شیعه آنلاین، مجله "اکونومیست" چاپ لندن با انتشار گزارشی در مورد تأثیرات شبکه های اجتماعی بر رژیم آل سعود، مدعی شد که تویتر بیش از هر شبکه اجتماعی دیگر تهدید کننده رژیم و شاهزادگان آل سعود است.

در این گزارش آمده: به رغم اینکه رژیم آل سعود همواره شبکه های اجتماعی مختلف را زیر نظر گرفته و برنامه های جامعی برای آنان دارند، اما به دلیل گستردگی این شبکه ها، غیر قابل کنترل شده اند و آل سعود را تهدید می کنند.

اکونومیست در ادامه این گزارش می افزاید: تقریبا همه شبکه های اجتماعی در عربستان سعودی مشتری دارند اما شهروندان سعودی بیش از همه عضو تویتر هستند و این شبکه نسبت به شبکه های دیگر اجتماعی در میان سعودی ها، انتشار یافته تر است.

این مجله انگلیسی افزود: از همین رو گستردگی و نفوذ بالای این شبکه اجتماعی در میان شهروندان سعودی باعث شده که برای آل سعود غیر قابل کنترل باشد و به پاشنه آشیلی برای این رژیم تبدیل شود.

مجله اکونومیست همچنین در گزارش خود نوشت: تاکنون بسیاری از اسرار و رسوایی های اخلاقی، مالی و غیره شاهزادگان آل سعود در تویتر منتشر شده و در مدت زمان بسیار کوتاهی به طور گسترده در میان شهروندان سعودی رد و بدل شده و همه افکار عمومی این کشور از آن رسوایی مطلع شده و به تهدیدی برای شاهزادگان تبدیل شده است.

این مجله انگلیسی در پایان گزارشش نوشت: به رغم همه تلاش های سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی، اما کنترل کامل و دقیق همه صفحات شبکه اجتماعی تویتر غیر ممکن شده است لذا به تهدیدی واقعی برای رژیم آل سعود تبدیل شده است. همه جناح های سیاسی سعودی از جمله لیبرال ها، اسلامگرایان، شیعیان و غیره از طریق تویتر به فعالیت های خود علیه آل سعود ادامه می دهند.

...........................................................................................
حمله وحشیانه به مسجد شیعیان در پاکستان 

لازم به ذکر است، حدود 20 درصد از جمعیت 180 میلیونی پاکستان را پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل می دهند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از کشور پاکستان حاکی از آن است که ساعاتی پیش نیروهای وابسته به گروهک های تکفیری با حمله به یک مسجد شیعی، موجب به شهادت رسیدن دو تن از پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شدند.

گفته می شود بر اثر این حمله که در شهر شیعه نشین «سرجودا» رخ داد، یکی از مسئولان نظامی پاکستان نیز جان خود را از دست داد. 

قابل ذکر است، نام افسر نظامی که جان خود را در این حمله از دست داد، "فضل زاهور" بوده است. وی در یکی مراسم مذهبی مسجد شیعیان شرکت کرده بود.

بررسی های اولیه انجام شده نشان می دهد که هدف از حمله تکفیری ها به این مراسم، ترور این افسر پاکستانی بوده است.

لازم به ذکر است، حدود 20 درصد از جمعیت 180 میلیونی پاکستان را پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل می دهند.

ناگفته نماند، از سال 2012 میلادی تاکنون بیش از 800 شیعه توسط تکفیری ها به شهادت رسیده اند.
 
.........................................................................................
تلاش برای عضو گیری "داعش" درون زندان های ایران! 

البته این رسانه های عربی اولا نام زندان یا شهرهایی که در آن چنین فعالیت هایی صورت می گیرد را ذکر نکرده اند و حتی نگفته اند که آیا این افراد تا به حال توانسته اند کسی را جذب خود کنند یا خیر؟!
به گزارش شیعه آنلاین، برخی رسانه های عرب زبان با انتشار مطلبی مدعی شدند که تعدادی از تروریست های جدایی طلب که از سال ها پیش تلاش می کرده اند در شهرهای جنوبی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند،‌ اخیرا با ارتکاب برخی جرائم به صورت عمدی خود را راهی زندان کرده اند.

گفته می شود هدف این افراد،‌ جذب نیرو برای گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" از میان زندانیان در زندان های ایرانی است.

البته این رسانه های عربی اولا نام زندان یا شهرهایی که در آن چنین فعالیت هایی صورت می گیرد را ذکر نکرده اند و حتی نگفته اند که آیا این افراد تا به حال توانسته اند کسی را جذب خود کنند یا خیر؟!

با توجه به وضعیت درونی زندان های ایران و تفکیک میان زندانیان تروریست با زندانیانی که مرتکب جرم و جنایت های مختلف شده اند، این امر را بسیار می سازد و بعید به نظر می رسد که این تروریست ها بتوانند حتی یک نفر را هم برای گروهک تروریستی "داعش" جذب کنند.

در پایان لازم به ذکر است طی چند هفته اخیر بارها و بارها رسانه های مختلف داخلی و خارجی از حضور یا فعالیت نیروهای وابسته به "داعش" درون خاک ایران خبر داده بودند اما این اخبار همواره از سوی مقامات مختلف جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است.
.....................................................................................................................
چه کنیم با مداحان و روضه خوانان روضه فروش و پاکتی؟! 

سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم.
به گزارش شیعه آنلاین، حجة الإسلام شیخ «علی زند قزوینی» با ارسال این مطلب برای پایگاه خبری شیعه آنلاین، به انتقاد شدید از برخی مداحان و روضه خوانان که آنان را "روضه فروش و پاکتی" نامیده، پرداخت. متن کامل این مطلب ارسال شده بدون هیچ تغییری به شرح ذیل است: 

در این نوشتار برآنیم که نقدی از اوضاع تاسف بار که توسط برخی مداحان و روضه خوانان خاص، در جلسات مذهبی رخ می دهد را مورد بررسی قرار دهیم.

البته بدیهی است که با نوشتن این متن از سوی برخی افراد سودجو که فعلا با نام شهید کربلا دکان، برای خویش باز نموده اند مورد اعتراض و یا حتی توهین ها قرار بگیرم. البته از طرفی هم قشر آگاه و متدین و دلسوز جامعه، خاصه هیاتی ها و حسینی ها که مکرر اعتراضشان را با بنده در میان گذاشته اند از این نوشتار، با عمق جان استقبال خواهند نمود. اما چاره نیست که از خود شروع کنیم و در مقابل انحرافی نوین آن هم در فضای مقدس هیات های حسینی سخن بگوییم تا جزو مصادیق حدیث نبوی نگردیم که فرمود: (الساکت عن الحق الشیطان الاخرص).

در ابتدای سخن تذکر می دهم که سخن حقیر با هیچ شخص یا هیات خاصی نیست، بلکه دردی است که همه کشور را فرا گرفته، پس حمل این نوشتار بر شخص یا هیاتی خاص افترا بر نویسنده است.

ماه محرم ماه دوری از سو استفاده ابزاری از دین
در آستانه پیشواز ماه محرم قرار داریم. ماهی که در آن پاک ترین خون ها ریخته شد و مقدس ترین حرمت ها زیر پا گذاشته شد. ماه عزای آدمی و جن و ملک در رثای خون خدا حضرت سید الشهدا. ماهی که در آن خون مظلومی ریخته شد که خواست با خونش بساط سو استفاده از دین را جمع کند. همه شاهدیم که هر سال که می گذرد رونق جلسات حسینی مضاعف می گردد و همانگونه که رسول خدا فرمود این آتش محبت امام حسین علیه السلام هر سال در قلب ها فروزان تر می گردد.
 
آری، باب نجات امت و رحمت واسعه الهی باید که در مرور زمان شفاف تر بدرخشد. امامی که جزو اولین انوار آفرینش و واسطه فیض پروردگار بود اما زیر بار دین فروشی و انحرافات و بدعت ها و بازی های یزید صفت ها نرفت و جان داد و کودک داد و عزیزان خویش را از دست داد اما دین خدا و شرف انسانیت را سست نکرد و او همان کسی است که خدا و ملائکه و انبیا و اولیا روضه خوانش شدند و عوالم هستی در عزایش مویه کرد.

مقام مداحان با اخلاص
آری، اولین روضه خوان او خدا بود و بعد جبرییل و انبیا و اولیا... و به تبعیت از این انوار اقدس، شاعران و روضه خوانان و مداحانی در طول دوران ها درخشیدند. خوشا به حال روضه خوانان و مداحانی که در این قرن ها در باب او شعر خواندند و گریه از مردم گرفتند که امام معصوم در حق آنان فرمود: هر کس یک بیت شعر درباره ی ما بخواند یک بیت و یک خانه در بهشت برایش فراهم می گردد... یا اینکه فرمود: کسی که به اندازه بال مگسی از مردم در عزای امام حسین اشک بگیرد خداوند گناهان بزرگ او را می بخشد... اهل فن با تعبیر (من ابکی) در روایات آشنایند.

صله دادن به روضه خوانان سنت اهل بیت بوده است
تا جایی که اهل بیت طبق روایات به مداحان و روضه خوانان امام حسین صله ها و پاداش های فراوانی می دادند و با وجود صله های فراوان گاه از آن مداح و شاعر و روضه خوان عذر می خواستند که بیش از این سکه و طلا و نقره و مال فعلا ندارند تا بدهند...

برای آگاهی بیشتر در باب صله های فراوان اهل بیت به روضه خوانان و مداحان امام حسین پیشنهاد میکنم کتاب ارزشمند جامع احادیث الشیعه اثر گرانقدر مرجع عالی مقام، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، جلد 15، باب 85، صفحه 450 به بعد را بخوانید تا روشن شود که: امام سجاد چگونه خرج 40 سال زندگی فرزدق، شاعر معروف را یکجا به او داد به پاس یک شعر که در مدح اهل بیت و امام سرود و آن را در حضور هشام خلیفه غاصب در مسجد الحرام  خوانده بود. عجیب تر آنکه امام سجاد از او عذرخواهی کرد که کاش بیشتر داشتم و به تو صله می دادم!

یا اینکه امام باقر چگونه سه عدد جواهر و درر ارزشمند به کمیت، شاعر معروف اهل بیت دادند به پاس سه شعری که در باب فضایل آنان خواند.

یا اینکه امام صادق چگونه اشجع اسلمی، شاعر معروف را به پاس چند بیت در مدح اهل بیت با 400 درهم و سکه ی نقره بدرقه فرمود.

یا اینکه چگونه حضرت موسی بن جعفر تمام هدایای خلیفه در روز نوروز را به پاس 3 بیت شعر در رثای امام حسین که یک پیرمرد خوانده بود به او صله دادند.

یا اینکه چگونه امام هشتم علی بن موسی الرضا به هر کدام از جناب دعبل و ابراهیم بن العباس دو شاعر معروف اهل بیت، تک تک 20 هزار درهم و سکه ی نقره که نام آن حضرت روی آنها به امر مامون حک شده بود به پاس یک شعر در مرثیه اهل بیت و امام حسین هبه کردند و صله دادند.

البته علما و مومنین در طول این قرن ها این سنت حسنه را که از اهل بیت آموخته اند  ترک نکردند و همواره مداحان و روضه خوانان محترم را در پایان جلسات با پاکت و صله ای قابل، مورد تقدیر قرار میداده و میدهند . تا آنجا که اگر بانی هیات، مداح و روضه خوانی را بدون صله بدرقه کند مورد نکوهش اطرافیان قرار می گیرد.

بنابراین شکی در صحت و بلکه ثواب و اهمیت پرداختن صله و پاداش از جانب مسیولین جلسات و هیات ها به مداحان و روضه خوانان نیست. بلکه می توان گفت این کمترین وظیفه مسئولان جلسات در مقابل کار مهم و ارزشمند و والای مداحان و روضه خوانان است که وقت و نیرو می گذارند و قبول زحمت می کنند و با سخنرانی و مداحی گرم خود جلسه و هیات آنان را رونق می دهند و البته و چه بسا کوتاهی در این امر از جانب هیات داران و توجه نکردن به پرداخت صله و پاکت نوعی پشت کردن به طریقه و سنت اهل بیت می باشد که نمونه هایی از آن بیان شد وگرنه کار ارزشمند این قشر با هیچ پاداش دنیویی قابل جبران نیست.

و اینها به برکت خون مولا امام حسین است که مردم از شدت علاقه به آن حضرت روضه خوان هایش را با صله های درخور و قابل بدرقه می کنند.
 
این همه آوازه ها از شه بود             گرچه از حلقوم  عبدالله  بود

برخی مداحان پاکتی!
افسوس که چند سالی است این سنت دیرینه صله و هدیه به روضه خوان ها  به صورت بازی و کلاشی یک عده سودجو درآمده است. افرادی معلوم الحال به نام مداح و روضه خوان در چند سال اخیر آبروی جایگاه مقدس مداحی و روضه خوانی امام حسین را به تاراج برده و می برند...

آری مداحان و روضه خوان هایی که وقتی مسئولان هیات ها با کلی واسطه و معرفی با مدیر برنامه های آنان تماس می گیرند تا برای جلسات دعوتشان کنند اولین سخنشان از پشت گوشی این است که بابت یک جلسه 3 یا 5 یا 7 و 10 و حتی 30 میلیون تومان الان واریز کنید تا بیایم! البته همه اینها را مستند عرض می کنم و صرفا یک شایعه نیست.

تذکر این نکته هم لازم است که این مرض خطرناک و مسری به سرعت در بین همکاران این جماعت در حال واگیر است! و حتی دیده شده که گویا هر یک بر دیگری سبقت می گیرد!

خلاصه آنچه زورشان می رسد و تیغشان می برد از مسئولان هیات ها و جلسات دینی می گیرند و گویا اصلا این جماعت معدود نه اتحادیه دارند که نرخ دهد و نه اصناف دارند که تعدیل کند و نه تعزیرات دارند که برخورد کند!

آری بی تعارف، اینها دقیقا مبتلا به همان مرض پول پرستی شده اند که قاتلان امام حسین در روز عاشورا به آن مرض مبتلا بودند و برای پول فرزند فاطمه را کشتند و الان اینها برای پول آبروی دستگاه امام حسین را لگد مال می کنند! پس چه فرقی بین این دو گروه مانده؟!

گویا برخی حضرات فراموش کرده اند که برای اربابی روضه می خوانند که از این دنیا حتی کفن هم نبرد تا تشیع و دین خدا بماند! و الان اینها روی خون ثار الله تخت زده اند و روضه فروشی می کنند!

صله دادن و گرفتن خوب است و سنت اهل بیت است، اما آیا این نوع تعیین قیمتهای نجومی و میلیونی هم قابل توجیه است؟!

آیا فرزدق و کمیت و دعبل و دیگران هم برای امامان تعیین قیمت می کردند یا خود امام مبالغی را هدیه می فرمود؟! پس تعیین این پاکت ها امری جدای از صله دادن و گرفتن است. آیا این کارها سو استفاده از محبت جوانان و هیاتی های دلداده به امام حسین نیست؟!

آیا سخن های پخش شده در این سال های اخیر و خاصه محرم  سال پیش رو که فلان مداح چند ده و یا حتی چند صد میلیون گرفته تا در فلان جلسه 30  دقیقه  بخواند وهن مذهب شیعه نیست؟!

آیا اینها استفاده ابزاری از عاشورا نیست؟! آیا این رفتارها تخریب وجهه روضه خوانان و مداحان با اخلاص که کم هم نیستند را در پی ندارد؟!

چرا یک مداح باید به خود اجازه دهد هنر ارزشمند مداحی را با آن اهمیت و قداست با تعیین چند میلیون پول بفروشد؟!

تازه آنچه عجیب تر است وجود دلالانی می باشد که از این آشفته بازار، سو استفاده می کنند و کارشان این است که با پول های کلان، برخی مداح ها را راضی کنند که به فلان هیات بروند و به فلان هیات نروند!

مضحک اینکه گاهی استدلال می شود که من اگر خواننده شده بودم بیش از اینها می گرفتم!

یا دیگری بگوید با چه چه فلان قیمت می گیرم و بی چه چه کمتر از آن! آیا واقعا باید بین مداحی اهل بیت و خوانندگی مقایسه شود؟!

پس لطفا هر چه زودتر برخی آقایان تکلیفشان را روشن کنند تا جماعت هیاتی بفهمد که شما خواننده و مطربید یا مداح اهل بیت؟!

به راستی بعضی از مداحان و روضه خوانان چه قدر ارزان  خون خدا را فروختند؟! آیا امام حسین تشنگی و مصیبت های جانکاه را تحمل کرد تا ما روضه خوان پاکتی شویم؟! او رفت تا ما روضه فروشی کنیم؟!

نتیجه این کارهای سبک و حقیر و پست و تعیین مبلغ های کلان توسط برخی معلوم الحال، کم رنگ شدن رونق بیرق امام حسین است.

این کارها باعث کم شدن جلسات، خاصه جلسات کلان و مهم می شود که چون مسئولان جلسات پول های چند ده و یا حتی چند صد میلیونی ندارند تا مداح و روضه خوان دعوت کنند جلسات رو به تعطیلی می رود! واقعا آیا عاملان این فاجعه حاضرند این ننگ را به گردن بگیرند؟!

باعث و بانی این کارها کیست؟!
تازه این فاجعه در آینده بیشتر جلوه خواهد کرد و نسل آینده که مداحان و روضه خوانان پاک و مخلص را کمتر خواهند دید شاید تصور کنند دستگاه امام حسین با پول به پا شده و هدفش پول پرستی بوده، آن وقت بی اعتمادی به دستگاه سیدالشهدا پیش خواهد آمد و این بد بینی عواقبی دارد که از این نوشتار خارج است.

چرا مداحان و روضه خوانهای پاک به سبب حفظ آبروی خود سکوت کرده اند تا این جماعت به راحتی پایه این جایگاه مقدس را سست کنند؟! آیا خود ما سزاوارتر به اعتراض نیستیم؟!

چرا مسئولان جلسات باز هم به دعوت از اینگونه افراد روی می آورند؟! آیا بهتر نیست هیاتی ها و متدینین خاصه نسل جوان با تحریم و دعوت نکردن از این افراد سود جو جلوی این ضربه خطرناک به دستگاه امام حسین را بگیرند؟!

و عجیب تر اینکه همه از این وضع ناراحتند ولی هیچ کس حرف نمیزند تا مباد برایش سنگین تمام شود و او را مورد توهین قرار دهند!

ولی حقیر فاش می گویم و از گفته خود دلشادم  که اگر این وضع نا به سامان ادامه پیدا کند در آینده ای نه چندان دور وضع جلسات امام حسین تغییراتی خواهد کرد که قابل بیان نیست...

گاهی توجیه می شود که فلان بانی مجلس صله نمی دهد لذا الان مبلغ طی می کنیم. در پاسخ عرض می کنم که گرچه آن شخص اشتباه می کند که در دادن صله کوتاهی می کند و عمل او قابل نکوهش است ولی اشتباه او توجیهی برای این کار نمی شود. این ماییم که باید با اخلاص رفتار کنیم و با مناعت طبع خویش درسی عملی به مردم بدهیم.

پس طی کردن مبلغ یک غلط است و قرار دادن مبلغ سنگین یک غلط بدتر....

در آینده مردم و نسل جوان که الان هم نقل مجالسشان سخن از پاکت های میلیونی آقایان مذکور شده اساسا به دستگاه سید الشهدا بدبین خواهند شد و آن وقت...

نان دانی قرار دادن اهل بیت توسط برخی!
امام عسگری در کتاب اختیار معرفه الرجال معروف به رجال کشی در حدیث 999 از معتبر ترین و قدیمی ترین کتب رجالی شیعه درباره ی دونفر از شیعیان که با نام اهل بیت از مردم اخاذی و کلاشی می کردند می فرمایند: (علیهما لعنه الله مستاکلین یاکلان بنا الناس).

یعنی: (خدا لعنت کند کسانی که ما اهل بیت را نان دانی خود کرده اند!).

آیا تعیین کنندگان پاکت ها و صله های میلیونی نجومی می دانند که مورد لعن اهل بیت هستند؟! آیا کسی که مورد لعن اهل بیت واقع شده میتواند مداح این خاندان باشد؟! آیا در نفس چنین شخصی معنویت قرار دارد؟! آیا او هم میتواند مثل روضه خوانها و مداحان با اخلاص اهل بیت که کم هم نیستند مردم را منقلب  و متحول کند؟!

ذکر خاطره
ذکر خاطره ای برای دوستان به جاست. سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم. درخواست نصیحت کردم. ایشان فرمودند: (اگر منبر میروی و صله می دهند حتما قبول کن. زیرا این پول هدیه خود اهل بیت است. اما مبادا که مبلغی تعیین کنی! بدان که رزق ما دست اربابمان حسین است و به هیچ کس ارتباطی ندارد!) 

پیشنهاد
از همه بزرگان و در راس مراجع معظم تقلید، علما و عموم مومنین و متدینین و صاحبان نفوذ و مسئولان و خاصه بزرگان جلسات و هیات و مداحان و روضه خوانان با اخلاص و دردمند اهل بیت عاجزانه خواهش دارم که هر چه سریع تر با تدبیری جمعی جلوی این آبروریزی و توهین به دستگاه امام حسین و تعیین صله و پاکت های نجومی را آنگونه که صلاح می دانند بگیرند تا مبادا پس از مدتی ضربه ای سخت از داخل به تشکیلات امام حسین وارد شود که قطعا همه ما مسیول خواهیم بود.

و انذرهم یوم الحسره اذ قضی الامر
ارادتمند محبان اهل بیت
شیخ علی زند قزوینی 
..................................................................................................................
چه کنیم با مداحان و روضه خوانان روضه فروش و پاکتی؟! 

سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم.
به گزارش شیعه آنلاین، حجة الإسلام شیخ «علی زند قزوینی» با ارسال این مطلب برای پایگاه خبری شیعه آنلاین، به انتقاد شدید از برخی مداحان و روضه خوانان که آنان را "روضه فروش و پاکتی" نامیده، پرداخت. متن کامل این مطلب ارسال شده بدون هیچ تغییری به شرح ذیل است: 

در این نوشتار برآنیم که نقدی از اوضاع تاسف بار که توسط برخی مداحان و روضه خوانان خاص، در جلسات مذهبی رخ می دهد را مورد بررسی قرار دهیم.

البته بدیهی است که با نوشتن این متن از سوی برخی افراد سودجو که فعلا با نام شهید کربلا دکان، برای خویش باز نموده اند مورد اعتراض و یا حتی توهین ها قرار بگیرم. البته از طرفی هم قشر آگاه و متدین و دلسوز جامعه، خاصه هیاتی ها و حسینی ها که مکرر اعتراضشان را با بنده در میان گذاشته اند از این نوشتار، با عمق جان استقبال خواهند نمود. اما چاره نیست که از خود شروع کنیم و در مقابل انحرافی نوین آن هم در فضای مقدس هیات های حسینی سخن بگوییم تا جزو مصادیق حدیث نبوی نگردیم که فرمود: (الساکت عن الحق الشیطان الاخرص).

در ابتدای سخن تذکر می دهم که سخن حقیر با هیچ شخص یا هیات خاصی نیست، بلکه دردی است که همه کشور را فرا گرفته، پس حمل این نوشتار بر شخص یا هیاتی خاص افترا بر نویسنده است.

ماه محرم ماه دوری از سو استفاده ابزاری از دین
در آستانه پیشواز ماه محرم قرار داریم. ماهی که در آن پاک ترین خون ها ریخته شد و مقدس ترین حرمت ها زیر پا گذاشته شد. ماه عزای آدمی و جن و ملک در رثای خون خدا حضرت سید الشهدا. ماهی که در آن خون مظلومی ریخته شد که خواست با خونش بساط سو استفاده از دین را جمع کند. همه شاهدیم که هر سال که می گذرد رونق جلسات حسینی مضاعف می گردد و همانگونه که رسول خدا فرمود این آتش محبت امام حسین علیه السلام هر سال در قلب ها فروزان تر می گردد.
 
آری، باب نجات امت و رحمت واسعه الهی باید که در مرور زمان شفاف تر بدرخشد. امامی که جزو اولین انوار آفرینش و واسطه فیض پروردگار بود اما زیر بار دین فروشی و انحرافات و بدعت ها و بازی های یزید صفت ها نرفت و جان داد و کودک داد و عزیزان خویش را از دست داد اما دین خدا و شرف انسانیت را سست نکرد و او همان کسی است که خدا و ملائکه و انبیا و اولیا روضه خوانش شدند و عوالم هستی در عزایش مویه کرد.

مقام مداحان با اخلاص
آری، اولین روضه خوان او خدا بود و بعد جبرییل و انبیا و اولیا... و به تبعیت از این انوار اقدس، شاعران و روضه خوانان و مداحانی در طول دوران ها درخشیدند. خوشا به حال روضه خوانان و مداحانی که در این قرن ها در باب او شعر خواندند و گریه از مردم گرفتند که امام معصوم در حق آنان فرمود: هر کس یک بیت شعر درباره ی ما بخواند یک بیت و یک خانه در بهشت برایش فراهم می گردد... یا اینکه فرمود: کسی که به اندازه بال مگسی از مردم در عزای امام حسین اشک بگیرد خداوند گناهان بزرگ او را می بخشد... اهل فن با تعبیر (من ابکی) در روایات آشنایند.

صله دادن به روضه خوانان سنت اهل بیت بوده است
تا جایی که اهل بیت طبق روایات به مداحان و روضه خوانان امام حسین صله ها و پاداش های فراوانی می دادند و با وجود صله های فراوان گاه از آن مداح و شاعر و روضه خوان عذر می خواستند که بیش از این سکه و طلا و نقره و مال فعلا ندارند تا بدهند...

برای آگاهی بیشتر در باب صله های فراوان اهل بیت به روضه خوانان و مداحان امام حسین پیشنهاد میکنم کتاب ارزشمند جامع احادیث الشیعه اثر گرانقدر مرجع عالی مقام، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، جلد 15، باب 85، صفحه 450 به بعد را بخوانید تا روشن شود که: امام سجاد چگونه خرج 40 سال زندگی فرزدق، شاعر معروف را یکجا به او داد به پاس یک شعر که در مدح اهل بیت و امام سرود و آن را در حضور هشام خلیفه غاصب در مسجد الحرام  خوانده بود. عجیب تر آنکه امام سجاد از او عذرخواهی کرد که کاش بیشتر داشتم و به تو صله می دادم!

یا اینکه امام باقر چگونه سه عدد جواهر و درر ارزشمند به کمیت، شاعر معروف اهل بیت دادند به پاس سه شعری که در باب فضایل آنان خواند.

یا اینکه امام صادق چگونه اشجع اسلمی، شاعر معروف را به پاس چند بیت در مدح اهل بیت با 400 درهم و سکه ی نقره بدرقه فرمود.

یا اینکه چگونه حضرت موسی بن جعفر تمام هدایای خلیفه در روز نوروز را به پاس 3 بیت شعر در رثای امام حسین که یک پیرمرد خوانده بود به او صله دادند.

یا اینکه چگونه امام هشتم علی بن موسی الرضا به هر کدام از جناب دعبل و ابراهیم بن العباس دو شاعر معروف اهل بیت، تک تک 20 هزار درهم و سکه ی نقره که نام آن حضرت روی آنها به امر مامون حک شده بود به پاس یک شعر در مرثیه اهل بیت و امام حسین هبه کردند و صله دادند.

البته علما و مومنین در طول این قرن ها این سنت حسنه را که از اهل بیت آموخته اند  ترک نکردند و همواره مداحان و روضه خوانان محترم را در پایان جلسات با پاکت و صله ای قابل، مورد تقدیر قرار میداده و میدهند . تا آنجا که اگر بانی هیات، مداح و روضه خوانی را بدون صله بدرقه کند مورد نکوهش اطرافیان قرار می گیرد.

بنابراین شکی در صحت و بلکه ثواب و اهمیت پرداختن صله و پاداش از جانب مسیولین جلسات و هیات ها به مداحان و روضه خوانان نیست. بلکه می توان گفت این کمترین وظیفه مسئولان جلسات در مقابل کار مهم و ارزشمند و والای مداحان و روضه خوانان است که وقت و نیرو می گذارند و قبول زحمت می کنند و با سخنرانی و مداحی گرم خود جلسه و هیات آنان را رونق می دهند و البته و چه بسا کوتاهی در این امر از جانب هیات داران و توجه نکردن به پرداخت صله و پاکت نوعی پشت کردن به طریقه و سنت اهل بیت می باشد که نمونه هایی از آن بیان شد وگرنه کار ارزشمند این قشر با هیچ پاداش دنیویی قابل جبران نیست.

و اینها به برکت خون مولا امام حسین است که مردم از شدت علاقه به آن حضرت روضه خوان هایش را با صله های درخور و قابل بدرقه می کنند.
 
این همه آوازه ها از شه بود             گرچه از حلقوم  عبدالله  بود

برخی مداحان پاکتی!
افسوس که چند سالی است این سنت دیرینه صله و هدیه به روضه خوان ها  به صورت بازی و کلاشی یک عده سودجو درآمده است. افرادی معلوم الحال به نام مداح و روضه خوان در چند سال اخیر آبروی جایگاه مقدس مداحی و روضه خوانی امام حسین را به تاراج برده و می برند...

آری مداحان و روضه خوان هایی که وقتی مسئولان هیات ها با کلی واسطه و معرفی با مدیر برنامه های آنان تماس می گیرند تا برای جلسات دعوتشان کنند اولین سخنشان از پشت گوشی این است که بابت یک جلسه 3 یا 5 یا 7 و 10 و حتی 30 میلیون تومان الان واریز کنید تا بیایم! البته همه اینها را مستند عرض می کنم و صرفا یک شایعه نیست.

تذکر این نکته هم لازم است که این مرض خطرناک و مسری به سرعت در بین همکاران این جماعت در حال واگیر است! و حتی دیده شده که گویا هر یک بر دیگری سبقت می گیرد!

خلاصه آنچه زورشان می رسد و تیغشان می برد از مسئولان هیات ها و جلسات دینی می گیرند و گویا اصلا این جماعت معدود نه اتحادیه دارند که نرخ دهد و نه اصناف دارند که تعدیل کند و نه تعزیرات دارند که برخورد کند!

آری بی تعارف، اینها دقیقا مبتلا به همان مرض پول پرستی شده اند که قاتلان امام حسین در روز عاشورا به آن مرض مبتلا بودند و برای پول فرزند فاطمه را کشتند و الان اینها برای پول آبروی دستگاه امام حسین را لگد مال می کنند! پس چه فرقی بین این دو گروه مانده؟!

گویا برخی حضرات فراموش کرده اند که برای اربابی روضه می خوانند که از این دنیا حتی کفن هم نبرد تا تشیع و دین خدا بماند! و الان اینها روی خون ثار الله تخت زده اند و روضه فروشی می کنند!

صله دادن و گرفتن خوب است و سنت اهل بیت است، اما آیا این نوع تعیین قیمتهای نجومی و میلیونی هم قابل توجیه است؟!

آیا فرزدق و کمیت و دعبل و دیگران هم برای امامان تعیین قیمت می کردند یا خود امام مبالغی را هدیه می فرمود؟! پس تعیین این پاکت ها امری جدای از صله دادن و گرفتن است. آیا این کارها سو استفاده از محبت جوانان و هیاتی های دلداده به امام حسین نیست؟!

آیا سخن های پخش شده در این سال های اخیر و خاصه محرم  سال پیش رو که فلان مداح چند ده و یا حتی چند صد میلیون گرفته تا در فلان جلسه 30  دقیقه  بخواند وهن مذهب شیعه نیست؟!

آیا اینها استفاده ابزاری از عاشورا نیست؟! آیا این رفتارها تخریب وجهه روضه خوانان و مداحان با اخلاص که کم هم نیستند را در پی ندارد؟!

چرا یک مداح باید به خود اجازه دهد هنر ارزشمند مداحی را با آن اهمیت و قداست با تعیین چند میلیون پول بفروشد؟!

تازه آنچه عجیب تر است وجود دلالانی می باشد که از این آشفته بازار، سو استفاده می کنند و کارشان این است که با پول های کلان، برخی مداح ها را راضی کنند که به فلان هیات بروند و به فلان هیات نروند!

مضحک اینکه گاهی استدلال می شود که من اگر خواننده شده بودم بیش از اینها می گرفتم!

یا دیگری بگوید با چه چه فلان قیمت می گیرم و بی چه چه کمتر از آن! آیا واقعا باید بین مداحی اهل بیت و خوانندگی مقایسه شود؟!

پس لطفا هر چه زودتر برخی آقایان تکلیفشان را روشن کنند تا جماعت هیاتی بفهمد که شما خواننده و مطربید یا مداح اهل بیت؟!

به راستی بعضی از مداحان و روضه خوانان چه قدر ارزان  خون خدا را فروختند؟! آیا امام حسین تشنگی و مصیبت های جانکاه را تحمل کرد تا ما روضه خوان پاکتی شویم؟! او رفت تا ما روضه فروشی کنیم؟!

نتیجه این کارهای سبک و حقیر و پست و تعیین مبلغ های کلان توسط برخی معلوم الحال، کم رنگ شدن رونق بیرق امام حسین است.

این کارها باعث کم شدن جلسات، خاصه جلسات کلان و مهم می شود که چون مسئولان جلسات پول های چند ده و یا حتی چند صد میلیونی ندارند تا مداح و روضه خوان دعوت کنند جلسات رو به تعطیلی می رود! واقعا آیا عاملان این فاجعه حاضرند این ننگ را به گردن بگیرند؟!

باعث و بانی این کارها کیست؟!
تازه این فاجعه در آینده بیشتر جلوه خواهد کرد و نسل آینده که مداحان و روضه خوانان پاک و مخلص را کمتر خواهند دید شاید تصور کنند دستگاه امام حسین با پول به پا شده و هدفش پول پرستی بوده، آن وقت بی اعتمادی به دستگاه سیدالشهدا پیش خواهد آمد و این بد بینی عواقبی دارد که از این نوشتار خارج است.

چرا مداحان و روضه خوانهای پاک به سبب حفظ آبروی خود سکوت کرده اند تا این جماعت به راحتی پایه این جایگاه مقدس را سست کنند؟! آیا خود ما سزاوارتر به اعتراض نیستیم؟!

چرا مسئولان جلسات باز هم به دعوت از اینگونه افراد روی می آورند؟! آیا بهتر نیست هیاتی ها و متدینین خاصه نسل جوان با تحریم و دعوت نکردن از این افراد سود جو جلوی این ضربه خطرناک به دستگاه امام حسین را بگیرند؟!

و عجیب تر اینکه همه از این وضع ناراحتند ولی هیچ کس حرف نمیزند تا مباد برایش سنگین تمام شود و او را مورد توهین قرار دهند!

ولی حقیر فاش می گویم و از گفته خود دلشادم  که اگر این وضع نا به سامان ادامه پیدا کند در آینده ای نه چندان دور وضع جلسات امام حسین تغییراتی خواهد کرد که قابل بیان نیست...

گاهی توجیه می شود که فلان بانی مجلس صله نمی دهد لذا الان مبلغ طی می کنیم. در پاسخ عرض می کنم که گرچه آن شخص اشتباه می کند که در دادن صله کوتاهی می کند و عمل او قابل نکوهش است ولی اشتباه او توجیهی برای این کار نمی شود. این ماییم که باید با اخلاص رفتار کنیم و با مناعت طبع خویش درسی عملی به مردم بدهیم.

پس طی کردن مبلغ یک غلط است و قرار دادن مبلغ سنگین یک غلط بدتر....

در آینده مردم و نسل جوان که الان هم نقل مجالسشان سخن از پاکت های میلیونی آقایان مذکور شده اساسا به دستگاه سید الشهدا بدبین خواهند شد و آن وقت...

نان دانی قرار دادن اهل بیت توسط برخی!
امام عسگری در کتاب اختیار معرفه الرجال معروف به رجال کشی در حدیث 999 از معتبر ترین و قدیمی ترین کتب رجالی شیعه درباره ی دونفر از شیعیان که با نام اهل بیت از مردم اخاذی و کلاشی می کردند می فرمایند: (علیهما لعنه الله مستاکلین یاکلان بنا الناس).

یعنی: (خدا لعنت کند کسانی که ما اهل بیت را نان دانی خود کرده اند!).

آیا تعیین کنندگان پاکت ها و صله های میلیونی نجومی می دانند که مورد لعن اهل بیت هستند؟! آیا کسی که مورد لعن اهل بیت واقع شده میتواند مداح این خاندان باشد؟! آیا در نفس چنین شخصی معنویت قرار دارد؟! آیا او هم میتواند مثل روضه خوانها و مداحان با اخلاص اهل بیت که کم هم نیستند مردم را منقلب  و متحول کند؟!

ذکر خاطره
ذکر خاطره ای برای دوستان به جاست. سال ها پیش که منبر را آغاز کرده بودم و در جلسات و هیات های پر شور جوانان منبر می رفتم روزی محضر استاد معظم و افتخار سخنرانان آیت الله آقای آل طاها که از قدیمی ترین منبری هاست رسیدم. درخواست نصیحت کردم. ایشان فرمودند: (اگر منبر میروی و صله می دهند حتما قبول کن. زیرا این پول هدیه خود اهل بیت است. اما مبادا که مبلغی تعیین کنی! بدان که رزق ما دست اربابمان حسین است و به هیچ کس ارتباطی ندارد!) 

پیشنهاد
از همه بزرگان و در راس مراجع معظم تقلید، علما و عموم مومنین و متدینین و صاحبان نفوذ و مسئولان و خاصه بزرگان جلسات و هیات و مداحان و روضه خوانان با اخلاص و دردمند اهل بیت عاجزانه خواهش دارم که هر چه سریع تر با تدبیری جمعی جلوی این آبروریزی و توهین به دستگاه امام حسین و تعیین صله و پاکت های نجومی را آنگونه که صلاح می دانند بگیرند تا مبادا پس از مدتی ضربه ای سخت از داخل به تشکیلات امام حسین وارد شود که قطعا همه ما مسیول خواهیم بود.

و انذرهم یوم الحسره اذ قضی الامر
ارادتمند محبان اهل بیت
شیخ علی زند قزوینی 
.....................................................................................................................
تصویر تاریخی دیدار مقامات القاعده با رئیس جمهور آمریکا 

در صورت صحت تصویر و تأیید شدن آن، می توان به وجود رابطه نزدیک و تنگاتنگ میان شبکه تروریستی القاعده و دولتمردان ارشد ایالات متحده آمریکایی پی برد.
به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های عرب زبان با انتشار تصویری از دیدار چند چهره وابسته به شبکه تروریستی القاعده، اعلام کردند که این تصویر مربوط به دیدار مقامات ارشد القاعده با «رونالد ریگان» رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1984 میلادی بوده که در واشنگتن صورت گرفته است.

بدون شک در صورت صحت تصویر و تأیید شدن آن، می توان به وجود رابطه نزدیک و تنگاتنگ میان شبکه تروریستی القاعده و دولتمردان ارشد ایالات متحده آمریکایی پی برد.
 
.......................................................................................................................
تلاش ترکیه برای احیای امپراطوری عثمانی با کمک "داعش" 

بررسی دقیق تحرکات و اقدامات ترکیه در یک سال اخیر نشان می دهد که این کشور در تلاش است که به یک ابرقدرت در منطقه تبدیل شود تا بعد از آن بتواند امپراطوری عثمانی را احیاء کند. 
به گزارش شیعه آنلاین، «مولود جاویش اوغلو» وزیر خارجه کشور ترکیه طی اظهاراتی از مسلح کردن ارتش عراق که با هدف مبارزه با گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" انجام می گیرد، ابراز نارضایتی کرد.

او در این باره از افتادن این سلاح ها بدست گروه های تروریستی هشدار داد ولی در واقع هدفش از این اظهارات، عدم حمایت تسلیحاتی از ارتش عراق است.

وی علت این نارضایتی خود را بیان نکرده اما بدون شک ترکیه که یکی از اصلی ترین حامیان مالی و تسلیحاتی گروهک "داعش" است، نمی خواهد شاهد از بین رفتن این گروهک باشد.

بررسی دقیق تحرکات و اقدامات ترکیه در یک سال اخیر نشان می دهد که این کشور در تلاش است که به یک ابرقدرت در منطقه تبدیل شود تا بعد از آن بتواند امپراطوری عثمانی را احیاء کند. 

اما به نظر می رسد مسیری که دولتمردان ترکیه برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت و احیای دوباره امپراطوری عثمانی انتخاب کرده اند،‌ چیزی نیست جز حمایت از "داعش" برای رسیدنشان به اهداف سیاسی در منطقه.
........................................................................................................................
انجام 700 عملیات انتحاری توسط کودکان در عراق 

این کشورها در حالی تلاش می کنند به مبارزه با گروهک "داعش" بپردازند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران و قدرتمندترین کشورهای منطقه، به این ائتلاف دعوت نشده است!
به گزارش شیعه آنلاین، سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که بیش از 80 درصد عملیات های انتحاری گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" توسط کودکان انجام می شود.

سازمان ملل متحد این اقدام وحشیانه را یک فاجعه دانست و اعلام کرد که جامعه ی انسانی نباید در برابر این اقدامات سکوت کند.

این سازمان همچنین مدعی شد که تاکنون 700 عملیات انتحاری توسط کودکان در عراق انجام شده است.

سازمان ملل از حضور کشورهای منطقه در ائتلاف ضد "داعش" ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که کشورهای منطقه و دیگر کشورها متحد شوند و این گروهک تروریستی را هرچه سریع تر نابود سازند.

لازم به ذکر است که این کشورها در حالی تلاش می کنند به مبارزه با گروهک "داعش" بپردازند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی ترین بازیگران و قدرتمندترین کشورهای منطقه، به این ائتلاف دعوت نشده است!
........................................................................................
آیت الله خامنه‌ای: ما افتخارمان به این است که شیعه‌ هستیم یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ | 4.56 امتیار شما به این مطلب: ما افتخارمان به این است که معرفت به مقام ولایت پیدا کرده‌ایم؛ امام بزرگوار ما پرچم ولایت امیرالمؤمنین را سرِ دست گرفت، لکن این وسیله‌ای شد برای اینکه دنیای اسلام – شیعه و غیرشیعه – احساس افتخار کنند به اسلامیّت؛ حالا کاری بکنیم که این احساس افتخار، این احساس علاقه‌مندی دنیای اسلام نسبت به جامعه‌ی شیعه و افتخار شیعه، تبدیل بشود به دشمنی و بغض و کینه؟ بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌ عید سعید ولادت سیّده‌ی طاهره‌ی معصومه (سلام‌الله‌علیها) و ولادت رهبر بزرگ و عظیم‌القدر انقلاب بر همه‌ی شما برادران عزیز، بلبلان گوینده و غزل‌خوان بوستان محبّت اهل‌بیت و ولایت خاندان پیغمبر مبارک باد. خدا را شکر میکنیم؛ این یکی از نعمتهای بزرگ خدا در حقّ ما است که منبع الهام برای جامعه‌ی اسلامی و شیعی، با ولادتها، با زندگی‌نامه‌ها، با دوران شهادتها، پی‌درپی و به‌طور متواتر به جامعه‌ی ما الهام میدهد؛ این را خیلی باید قدر دانست. در ولادت امیرالمؤمنین، ولادت پیغمبر، ولادت امام حسن، ولادت امام حسین، ولادت فاطمه‌ی زهرا، یاد این ستارگان فروزان و این عَلَمهای رهنُمای انسان، در دلها زنده میشود؛ این خیلی مغتنم است. و خدا را شکر، این جلسه‌ی ما هم به برکت انوار فاطمی (سلام‌الله‌الزّاکیات‌علیها) سالهای متمادی است که برقرار است و بهره‌مند میکند ما را، فضای کار ما را، فضای زندگی ما را، بلکه فضای کشور را.(۱) قطعاً ذهن محدود بشری نمیتواند ابعاد شخصیّت‌های آسمانی و افلاکی از قبیل فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) را محاسبه و اندازه‌گیری کند؛ [این‌] در شعر دوستانی که خواندند بود، عقلها توان این را ندارند که این ابعاد معنوی را تقویم کنند، تقدیر کنند، اندازه‌گیری کنند؛ لکن میشود از رفتارها الگو گرفت. مقامات معنوی، یک مسئله است؛ رفتارهایی که جلوی چشم ما است، یک مسئله‌ی [دیگر] است. نه به این معنا که ما قادر باشیم نسخه‌ی دوّم آن رفتارها را از خودمان بُروز بدهیم، این نیست؛ امّا میتوان دنباله‌رو بود. امیرالمؤمنین فرمود: اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ؛(۲) بعد از آنکه شیوه‌ی زندگی خود را – که در آن مقام والا، با آن همه امکانات، با آن‌چنان زهدی زندگی میکند – بیان کرد، فرمود: شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید؛ امّا میتوانید به من کمک کنید؛ با چه چیزی؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان؛ اینها وظیفه‌ی من و شما است. هدفها را برای ما ترسیم کردند، هم هدفهای فردی و شخصی را، هم هدفهای اجتماعی و سیاسی و کلّی را. در هدف شخصی، رسیدن به اوج مقام کرامت انسانی هدف والای ما است؛ همه هم وعده داده شده‌اند که بتوانند این پرواز بلند و بی‌حد را انجام بدهند؛ توانایی شما جوانها از ماها هم بیشتر است. این اهداف شخصی است. اهداف بزرگ اجتماعی، ایجاد حیات طیّبه‌ی اسلامی و جامعه‌ی اسلامی [است‌]؛ جامعه‌ای که افراد خود را فرصت بدهد که بتوانند به‌سوی این هدف حرکت کنند: جامعه‌ی آباد، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ی مستقل، جامعه‌ی دارای اخلاق والا، جامعه‌ی متّحد، یکپارچه، جامعه‌ی متّقی و پرهیزگار؛ اینها اهداف جامعه‌ی اسلامی است. دنیایی که مقدّمه‌ی آخرت است، دنیایی که انسان را ناگزیر به بهشت میرساند، ایجاد یک چنین دنیایی هدف کلان اجتماعی و سیاسی اسلام است؛ اینها را در مقابل ما ترسیم کردند. راه آن چیست؟ چه‌جور میشود به این هدفها رسید؟ همین‌طور که فرمود: «اَعینُونی» – فرمایش، فرمایش امیرالمؤمنین است – به من کمک کنید؛ یعنی آنچه را که امیرالمؤمنین در زندگی خود و تلاش و جهاد خود، همه را در این راه مصرف کرد، و آن عبارت است از ایجاد چنین دنیایی برای بشریّت در طول تاریخ؛ کمک کنید به من که این هدف انجام بگیرد. چه‌جور «بوَرَعٍ»، با ورع؛ «وَ اجتِهادٍ»، با کوشش، با تلاش، تنبلی ممنوع است، بیکارگی ممنوع است، خسته شدن ممنوع است، مأیوس شدن ممنوع است. این حرکت عظیم وقتی انجام بگیرد، آن‌وقت شما دل مبارک فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله علیها) را شاد میکنید، دل امیرالمؤمنین را شاد میکنند؛ چون آنها برای همین هدف آن همه تلاش کردند، آن همه مجاهدت به‌خرج دادند. عزیزان من، جوانان عزیز! امروز این فرصت برای ما ملّت ایران فراهم است؛ دیروز فراهم نبود، دیروز سخت بود؛ امروز در دوران جمهوری اسلامی این فرصت برای آحاد جامعه هست که حرکت کنند، درست حرکت کنند، درست زندگی کنند، مؤمنانه زندگی کنند، با عفّت زندگی کنند؛ نه اینکه راه گناه بسته است، [نه،] راه گناه همیشه باز است، امّا راه خوب زیستن، مؤمن زیستن، عفیف زیستن هم در زیر سایه‌ی اسلام باز است. البتّه این‌جور زندگی کردن لذّتهای خود را دارد، سختی‌های خود را هم دارد. کَذلِکَ جَعَلنا لِکُلِ‌ نَبَیٍّ عَدُوًّا شَیطینَ الاِنسِ وَ الجِنِّ یوحی بَعضُهُم اِلی‌ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا؛(۳) همیشه در قبال خطّ پیغمبران، دشمنان بودند؛ دشمنان، چه کسانی هستند؟ شیاطین انس، شیاطین جن. در مقابل این صف بظاهر عریض و طویل شیاطین، صف پولادین و استوار مؤمنان قرار میگیرد. ملّت ایران این را تجربه کرد و معلوم شد که میتوان بر دشمن پیروز شد، همچنان‌که بحمدالله ملّت ایران تا امروز پیش رفته. باید تلاش کنیم، درس زندگی صدّیقه‌ی طاهره، فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است برای ما: تلاش، اجتهاد، کوشش، پاک زندگی کردن؛ همچنان‌که آن بزرگوار یکپارچه معنویّت و نور و صفا بود: الطُّهرَةِ الطّاهِرَةِ المُطَهَّرَةِ التَّقیَّةِ النَّقیَّةِ [الرَّضیَّة] الزَّکیَة؛(۴) پاکی و آراستگی و تقوا و نورانیّت آن بزرگوار، همان چیزی است که در طول تاریخ تشیّع بر معارف ما سایه‌افکن بوده است. آنچه من در این جلسه مناسب است عرض بکنم – بیش از مطالب دیگر – مربوط میشود به مسئولیّت سنگینی که امروز جامعه‌ی مدّاحان بر عهده دارد و بر دوش دارد. برادران عزیز! این سنّت مدّاحی شیوه‌ی مدّاحی و ستایشگری خاندان پیغمبر – که افتخار بزرگی است – در بین جامعه‌ی ما خوشبختانه رواج پیدا کرده است، ریشه‌دار شده است، قبلها بود، امّا محدود بود؛ امروز این سفره، گسترده شده است؛ این میدان، باز شده است. افراد زیادی – هزاران نفر – امروز در سرتاسر کشور با استفاده از ذوق و هنر و انواع و اقسام شیوه‌های بیانی، در این عرصه مشغول فعّالیّتند؛ خب، این میشود یک فرصت. هر فرصتی همراه است با یک مسئولیّت؛ وقتی شما نتوانید با کسانی مخاطبه بکنید، مسئولیّتتان در یک حد است؛ وقتی توانستید مخاطبه کنید، طبعاً فراتر از حدّ شخصی و به اندازه‌ی حوزه‌ی توان تَخاطُب،(۵) مسئولیّت گسترش پیدا میکند. شما که میتوانید با مردم حرف بزنید، با هنرِ شعر و صدا و آهنگ میتوانید با مردم مخاطبه کنید، این مسئولیّت‌آور است. همه‌ی این فرصتها و امکانات، همراه خود دارای یک مسئولیّتی هستند؛ این مسئولیّت را باید خوب بتوانید ادا کنید. اگر جامعه‌ی مدّاح کشور آنچنان‌که شایسته‌ی این رُتبَت و این مقام است بتواند مسئولیّت خود را ادا کند، تحوّلی در سطح کشور اتّفاق می‌افتد. من مکرّر عرض کردم، گاهی یک قطعه‌ی شعر که شما در یک مجلسی میخوانید، آن را خوب ادا میکنید، وقتی یک قطعه‌ی پر مغزِ خوش‌مضمونِ آموزش‌دهنده و آموزنده‌ای است، گاهی از یک سخنرانی دو ساعته، سه ساعته‌ی ما تأثیر آن بیشتر است؛ گاهی این‌جور است؛ خب، این خیلی فرصت خوبی است. اگر این هزاران عنصر ستایش‌گر و مدّاح و خواننده‌ی مذهبی که در سراسر کشور، در مجالس، در محافل، با مردم مخاطبه میکنند و میخوانند، حدود و ضوابط این کار بزرگ را درست رعایت بکنند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد. دشمنان ما از صدها وسیله، با صدها زبان، با انواع و اقسام کارها، در صدد تخریب اعتقاد، تخریب عمل، تخریب مسیر هستند؛ در نظام جمهوری اسلامی در درجه‌ی اوّل، و در دنیای اسلام در درجه‌ی بعد. خیلی از آحاد مردم میفهمند، می‌بینند، میدانند کارهایی را که دشمن دارد میکند، کانال‌های تلویزیونی، شبکه‌های رادیویی، انواع و اقسام شیوه‌های ارتباطی جدید الکترونیکی و غیره؛ یک چیزهایی هم هست که ما بیشتر اطّلاع پیدا میکنیم، آحاد مردم نمیدانند چه کارهای پیچیده‌ای دارد در کشور ما انجام میگیرد برای انحراف افکار آحاد مردم ما، برای تغییر مسیر حرکت این ملّت، برای به زانو درآوردن اسلام، برای الگو نشدن جامعه‌ی شیعه و معارف شیعه در دنیای اسلام، [خیلی‌] کارها دارد میشود. در مقابلِ این تلاشی که دشمن میکند، ما امکانات منحصربه‌فردی داریم. بله، از راه اینترنت هم میشود جواب آنها را داد، از راه‌های مشابه آنها هم میشود مقابله کرد – البتّه حجم کار آنها بمراتب بیشتر است – امّا ما وسیله‌هایی داریم که این وسیله‌ها منحصربه‌فرد است؛ یکی از آنها همین شما هستید، یکی از آنها همین جامعه‌ی مدّاحند. این مخاطبه‌ی چهره‌به‌چهره و روبه‌رو و استفاده‌ی از ابزار هنر برای انتقال مفاهیم به مخاطبین در شکل انبوه آن – یعنی بحث دو نفر و سه نفر و ده نفر مدّاح نیست؛ هزاران نفر در سطح کشور این کار را میکنند – یکی از وسایل منحصربه‌فردی است که ما داریم، آنها ندارند. این منبرها یکی از آن وسایل منحصربه‌فرد است؛ این مجالس روضه‌خوانی همین‌جور؛ این هیئات مذهبی همین‌جور. اگر محتوا و مضمون منبرهای ما، مدّاحی‌های ما، هیئتهای ما، نوحه‌خوانی‌های ما، محتوا و مضمون شایسته‌ای باشد، هیچ وسیله‌ای نمیتواند با آنها مواجهه و مقابله بکند، یعنی کاملاً منحصربه‌فرد است؛ ببینید، فرصت، این است؛ این فرصت را نباید ضایع کرد؛ این امکان را نباید از دست داد. بدتر از ازدست‌دادن این فرصت، این است که ما آن را در راه بد مصرف کنیم. اگر جلسه‌ی مذهبی ما و خوانندگی و مدّاحی ما یا منبر ما به این نتیجه منتهی بشود از پای منبر، بی‌اعتقاد به آینده و ناامید از آینده بلند شوند، ما این فرصت را هدر داده‌ایم و کفران کرده‌ایم این نعمت را؛ اگر از پای منبر ما یا مدّاحی ما مردم درحالی بلند شوند که هیچ‌گونه آگاهی نسبت به وضع خودشان و وظایف خودشان پیدا نکرده باشند، ما این فرصت را از دست داده‌ایم؛ اگر خدای‌نکرده جلسات ما، جلسات وحدت‌شکن باشد، این فرصت را از دست داده‌ایم؛ اگر کیفیّت حرف زدن ما یا مضمون حرفهای ما جوری باشد که دشمنان ما را در هدفهایشان موفّق بکند، ما این نعمت الهی را – بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً – (۶) تبدیل کرده‌ایم به نقمت؛ این را باید مواظب بود، باید مراقب بود. بارها ما گفته‌ایم، برای آدمهای آگاه و مطّلع از اوضاع جهان و جهان اسلام هم این مثل روز روشن است که امروز اختلافات مذهبی در میان مسلمانان، یک وسیله و برگه‌ای است در دست دشمنان ما. یک شمشیر در دست دشمنان ما، همین اختلافات مذهبی است. علنی کردن اختلافات، صریح کردن مخالفتهای اعتقادی، به زبان آوردن مطالبی که کینه‌ها را برمی‌افروزد، یکی از وسایلی است که دشمن ما از آن بیشترین استفاده را دارد میکند. حالا [اگر] ما جوری عمل بکنیم که این مقصود دشمن برآورده بشود، این «بَدَّلوا نِعمَتَ اللهِ کُفراً» است. در جلسات نباید کینه‌ورزی‌های مذهبی را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کرده‌ایم؛ بعضی حاضر نیستند [گوش کنند]. شما اگر بخواهید آن کسی را که موافق مذهب شما نیست و عقیده‌ی حقّ شما را قبول ندارد هدایت کنید، چه کار میکنید؟ اوّل شروع میکنید به مقدّسات او بدگویی کردن و دشنام دادن؟ اینکه بکلّی او را از شما دور خواهد کرد و امید هدایت او را به صفر خواهد رساند. راه این کار این نیست. امروز شما می‌بینید، دنیای تشیّع مورد مهاجمه است؛ کسانی که اسم شیعه و سنّی به گوششان نخورده بوده است – ایادی استکبار – حالا در تبلیغات رسمی‌شان مدام تکیه میکنند که بله، ایرانِ شیعه، گروه شیعه در عراق، گروه شیعه در فلان کشور! مدام روی مسئله‌ی‌شیعه و سنّی تکیه میکنند؛ چرا؟ چون این را وسیله‌ی خوبی پیدا کرده‌اند برای ایجاد نِقار(۷) بین مسلمانان. خب بله، ما افتخارمان به این است که شیعه‌ی علوی هستیم، ما افتخارمان به این است که معرفت به مقام ولایت پیدا کرده‌ایم؛ امام بزرگوار ما پرچم ولایت امیرالمؤمنین را سرِ دست گرفت، لکن این وسیله‌ای شد برای اینکه دنیای اسلام – شیعه و غیرشیعه – احساس افتخار کنند به اسلامیّت؛ حالا کاری بکنیم که این احساس افتخار، این احساس علاقه‌مندی دنیای اسلام نسبت به جامعه‌ی شیعه و افتخار شیعه، تبدیل بشود به دشمنی و بغض و کینه؟ این همان چیزی است که دشمن میخواهد؛ نباید بگذاریم. این یک نکته‌ی بسیار مهم است؛ این را مراقب باشید؛ اینها را شما بیش از دیگران باید مراقب باشید. کاری نکنیم که دشمن را در مقصودی که دارد، موفّق بکند؛ شمشیر دشمن را تیز بکند. بزرگان ما، علمای ما، مراجع ما، شخصیّت‌های بزرگ دنیای اسلام همیشه ما را توصیه کردند به همین معنا. این یک نکته است؛ نکته‌ی بسیار اساسی است. نکته‌ی دوّم: در محیطهای مراسم مذهبی، مراقب باشید هیچ کاری که از حدود ضوابط شرع ممکن است بیرون برود، رخ ندهد؛ این را مراقبت کنید. محیط مدّاحی و خوانندگی دینی، یک محیط پاک و مطهّری است؛ نگذاریم آلودگی‌هایی که متأسّفانه در دنیای هنر در بین مردمان بی‌قید و بی‌مبالات رواج پیدا کرده است، به محیط هنر اسلامی و مذهبی در محیطهای مذهبی رسوخ کند و نفوذ کند؛ این را مراقب باشید. محیط، محیط پاکیزه، طیّب، طاهر، [همراه با] عفّت؛ این‌جور محیطی باید باشد محیطی که ما در آنجا معارف اسلامی را میخواهیم با زبان شعر بیان کنیم. سعی کنیم آنچه را به‌عنوان مضمون و محتوا در شعر خودمان میگنجانیم، هر کلمه‌ی آن آموزنده باشد. فرق نمیکند؛ گاهی مصیبت است، گاهی مدح است؛ همه‌ی اینها میتواند جوری انتخاب بشود که آموزنده باشد. در دوران شور انقلاب و هیجان انقلاب، در محرّمی که آخرین محرّم دوران طاغوت بود و محرّمی بود که بلافاصله بعد از محرّم و صفر، پیروزی انقلاب اتّفاق افتاد، هیئات مذهبی در شهرهای مختلف، نوحه‌هایی را میخواندند که هر یک از این نوحه‌ها به‌قدر یک خطابه‌ی بلند و بلیغ، مردم را روشن میکرد و آگاه میکرد و بصیرت میداد. باید همیشه همین‌جور باشد؛ نوحه‌ها را [پرمحتوا کنید]. این کاری که نوحه‌خوان انجام میدهد، کار بسیار جذّاب و جالبی است. این سنّت نوحه‌خوانی و رفتارهایی که در نوحه‌خوانی انجام میگیرد، کارهای بسیار مهمّی است؛ اینها استثنائیِ جامعه‌ی شیعه است، یعنی مخصوص ما است؛ در جاهای دیگر، به این شکل در مراسم مذهبی وجود ندارد؛ این از امتیازات ما است؛ این را باید پرمحتوا کرد، پرمضمون کرد. به این چیزها اگر ان‌شاءالله توجّه بشود، جامعه‌ی مدّاح یکی از اثرگذارترین پیشروان اصلاح در نظام فکری و عملی جامعه‌ی ایران خواهد بود، و این میتواند تحقّق پیدا کند، کما اینکه الان هم در هر جایی که انسان مشاهده میکند که مدّاح بامسئولیّتی، متعهّدی، شعر درست را، شعر خوب را، با شیوه‌ی درست اجرا میکند، واقعاً اثر میگذارد، مخاطبین خودش را بیدار میکند، آگاه میکند؛ و این از آن کارهایی است که هیچ صدقه‌ی جاریه‌ای معلوم نیست به این اندازه بتواند ارزش پیدا کند در پیشبرد جامعه؛ پیش خدای متعال کمتر کاری است که این‌همه بتواند انسان برای آن ارزش‌گذاری بکند؛ خیلی کار مهمّی است. شما بحمدالله این نعمت را دارید: صدای خوش، توانایی اجرای خوب، با آهنگ خوب؛ اگر چنانچه این را همراه کنید با همین خصوصیّاتی که اشاره شد، به نظر میرسد که یکی از کارهای بزرگ در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و جمهوری اسلامی تحقّق پیدا خواهد کرد. خوشبختانه امروز، شعر خوب هم کم نداریم؛ شعرای خوب، شاعران دینی و آیینی، شعرایی که درباره‌ی مسائل گوناگون شعر میگویند و شعرهای خوب میگویند، که امروز هم بحمدالله از بعضی از اینها بهره‌مند شدیم، استفاده کردیم و خیلی خوب بود. در گذشته مدّاحها مجبور بودند شعر را حفظ کنند؛ امروز شماها این سنّت را هم به هم زده‌اید؛ خودتان را راحت کرده‌اید، کاغذ در می‌آورید؛ خب، شعرهای خوب را میشود نوشت و خواند و این امکان بحمدالله هست. یکی از بزرگ‌ترین نعمتهای خدا این است که امروز در اختیار ما است. و جامعه‌ی مدّاح، با این توان وسیع، با این امکان بزرگ، به اعتقاد بنده یکی از نعمتهای الهی است برای کشور ما و برای مردم ما؛ و شعرایی که شعر میگویند و این مدّاحان را آماده میکنند برای اینکه بتوانند این مسئولیّت را انجام بدهند، حقّاً و انصافاً کار بزرگی انجام میدهند. از خدای متعال توفیق همه‌ی شما عزیزان را، مخصوصاً جوانها را – که میدان کاریِ وسیعی در مقابل دارید – خواهانیم و امیدواریم ان‌شاءالله همه‌ی شما مأجور و منظور نظر حضرت بقیّةالله اعظم (ارواحنا فداه) باشید. والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌ ۱) این جلسات از سال ۱۳۶۳ برگزار میشود. ۲) نهج‌البلاغه، نامه‌ی ۴۵ ۳) سوره‌ی انعام، بخشی از آیه‌ی‌۱۱۲ ۴) کامل الزیارات، ص‌۳۱۰ ۵) طرف صحبت قرار دادن‌ ۶) سوره‌ی ابراهیم، بخشی از آیه‌ی ۲۸ ۷) کینه‌ جهت دریافت مطالب روزانه سایت شیعیان در خبرنامه ایمیلی عضو شوید. برای عضویت (رایگان) اینجا کلیک کنید. برچسب‌ها: آیت الله سید علی حسینی خامنه‌ای، افتخار به شیعه یادداشت آیت الله خامنه‌ای درباره مناجات شعبانیه ضرورت حاکم شدن هدایت قرآنی و سبک زندگی اسلامی در جامعه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله خامنه‌ای بزرگ‌ترین گرفتاری امروز دنیای اسلام غفلت از خباثت دشمنان است منزل پدری آیت الله خامنه‌ای در مشهد + عکس عکس: آیت الله خامنه‌ای در کنار پدر پاسخ امام خمینی به سؤال آیت‌الله خامنه‌ای 

http://shiayan.ir برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی شیعیان

......................................................................
تحقیر BBC توسط یک روحانی شیعه در مقوله عفاف و حجاب 

زهی خیال باطل، بانوان ما سرو قامتان عفیفی هستند که  تا پای جان به پای عفاف و حجاب می ایستند و چادر و  پوشش فاطمی خود را به یاوه گویی های عده ای معلوم الحال در برخی شبکات ماهواره ای که تمام زندگی را در شهوات و بی بند و باری می دانند تعویض نخواهند کرد. 
به گزارش شیعه آنلاین، در پی شبهه افکنی و هیاهوی کاذب شبکه بهایی و استعماری BBC و زیر سؤال بردن آزادی زنان در جمهوری اسلامی ایران و تحقیر نمودن حجاب برتر و شخصیت زن در آیین محمّدی، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی از پژوهشگران و نویسندگان جوان، با درج مقاله ای ضمن پاسخ به شبهات مطروحه و غیر منصفانه این شبکه ی تحت حمایت انگلستان، به تبیین دیدگاه واقعی قرآن و عترت نسبت به شخصیت والای زنان در جامعه پرداخت و ضمن تحقیر این شبکه ضد دین و معاند، به تبیین رسالت واقعی بانوان از نگاه قرآن و عترت پرداخت و در ادامه گفت: رسالت حقیقی زنان از نگاه اسلام، اداره و مدیریت شعبه مرکزی جامعه یعنی خانواده است که درایت و از خودگذشتگی آنان در این دانشگاه ارزشی، می تواند جوامع بشری را به منتهی الیه سعادت و خوشبختی برساند و هر ملتی را از تباهی و فلاکت نجات دهد.

وی افزود: آنانی که به دنبال تشویق زنان به کشف حجاب و آزادی های یواشکی در فضای مجازی و شبکات ماهواره ای هستند و هرزگی را نشان پیشرفت و ترقی بانوان می دانند، حقیقتاً چرا به تاریخ گذشته و تئوری های تجربه شده ی به اصطلاح روشنفکران جهان غرب و شرق توجه نمی کنند که افرادی همانند  فروید وقتی تئوری خود را مبنی بر آزادی مفرط و بی بند و باری مردان و زنان در جامعه به جهان مسیحت و غرب ارائه نمود و آن تئوری عملی شد، چه ناهنجاری ها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بر غرب تحمیل شد و چقدرآمار تجاوز به عنف بالا رفته و بیداد می کند.

متن این مقاله بدین شرح می باشد: بسم الله الرحمن الرحیم .. قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه الکریم و مبرم خطابه العظیم: بِسمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ، وَ الَّیْلِ إِذَا یَغْشی، وَ النهَارِ إِذَا تجَلی، وَ مَا خَلَقَ الذَّکَرَ وَ الأُنثی 1 و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: «حُبّبَ الیَّ مِن دنیاکم ثلاثٌ: النساءُ و الطّیب و جُعلت قرّةُ عینی فی الصلاةِ 2»و قال مولانا امیرالمؤمنین علی علیه السلام: «المَرأَةَ رَیحانَةٌ و َلَیسَت بِقَهرَمانَةٍ»3

همان گونه که خدای متعال در قرآن کریم شب و روز را یک واحدِ یوم به حساب می آورد، مرد و زن را نیز یک واحد انسانی معرفی و آنان را مکمّل یکدیگر قرار داده و آرامش و کمال انسانی و سعادت مردان را در گرو حضور زنان در زندگی میسّر نموده است. از اینرو خاتم پیامبران نیز همواره با احترام و محبت از مقام والای زن یاد نموده و در تکریم برترینِ زنان عالم یعنی حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: خدای متعال به خوشنودی فاطمه خوشنود و به غضب او غضبناک می شود.»

حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام نیز زن را همانند گل و ریحانه ای می دانند که می بایست در نهایت عزت و آرامش در جایگاه اصلی خود محفوظ بماند و از کارهای سخت و طاقت فرسا پرهیز نماید. و خلاصه اینکه اسلام تنها آئین آسمانی است که زن را در جایگاه لایق خود قرار داده و کرامت و سعادت والایی به وی بخشیده  و او را واجب النفقه مرد قرار داده  تا با خیال راحت بتواند به وظیفه شرعی خود جهت به دست آوردن کمالات معنوی و انسانی و رسیدن به پرورش فرزندانی صالح و افرادی مفید و سودمند برای جامعه نائل آید. حقیقتاً  اینگونه ارج نهادن به مقام زن، آن هم به این شکوه و احترام در هیچ دین و آیینی وجود ندارد.

از نگاه اسلام، یکی از نعمت ها و گوهر های کم نظیر الهی که خدای متعال آن را به لباس محبت، لطافت، آرامش و وقار زینت بخشید و تمام خوبی ها و زیبایی های عالم را در آن قرار داد و او را نماد وفاداری و غیرت و عطوفت معرفی کرد، شخصیت با عظمت و گنجینه نهان و ارزشمند "زن" است که بدون تردید، نظیری در جهان خلقت برایش نیست.

شخصیت ممتازی که گرمای محبت خود را در یک نگاه و دریای غم خویش را در قطره اشکی در منتهای قلبش پنهان می کند و گنجینه محبت و خانه مهر درونش را برای کانون سعادت خانواده قرار می دهد. فرشته ای زمینی است که طراوتش را برای هر بی سر و پایی آشکار نخواهد کرد و گوهر وجودش را نیز جز بر نگاه رضایت الهی عیان نخواهد ساخت و همواره عیارخود را در برابر نگاه های هرز به رخ نخواهد کشید و متواضعانه و با افتخار گنجینه وجودش را در صدف زیبایی و وقار و نجابتش پنهان می کند تا عیارش را تنها به نگاه محبتی الهی نشان دهد.

برای همین خصوصیات استثنایی، دین مبین اسلام ، ارزش و اهمیت غیر قابل وصفی را برای آن قائل است، تا آنجا که رسول رحمت، وقتی می خواهند از مقام و شخصیت زن سخن بگویند، بهشت بَرین که منتهای آرزوی عارفان است را زیر پای او معرفی نموده و حقیقت بهشت را چنین به رخ جهانیان می کشند که بهشت زیر پای مادران است.

این گوهرِ مزین به صدفِ عفاف و نجابت از آنچنان جایگاه و اهمیتی در آیین اسلام برخوردار است که رسول رحمت  یک ساعت جلوس و همنشینی همسر با وی را نزد خدای متعال، دوست داشتنی تر از اعتکاف در مسجد خاتم پیامبران می داند.

براستی این چه حقیقت ارزشمند و والامقامی است که رسول رحمت چنین به مدح و ثنایش لب می گشاید و یکی از اوّلین و مهم ترین هدف رسالتش را در دفاع از حریم زن قرار داده و در قهقرای جاهلیت عرب، سنت تاریک و خرافیِ زنده به گور نمودنِ دختران را تاب نیاورده و همواره به تکریم و دفاع از حقوق حقیقی زن همت می گمارده و نام خود را بعنوان بزرگترین مدافع حریم زنان در طول تاریخ بشریت  ثبت نمودند.چرا که او بود که مقام و منزلت زنان را به رخ جهانیان کشیده و هویت و جایگاه و منزلت واقعی بانوان به آنان بازگرداندند.

زن از آن چنان اهمیتی در دین مبین اسلام برخوردار است که سفارش شده که گوهر والای وجودش را در صدف عفاف بپوشاند و چون گنجینه ای که در صندوقچه ای اسرار آمیز نگهداری می شود، خود را از راهزنان بی مقدار حفظ نموده و سنگینی و وقار و ارزش وجودی اش را به رخ  تاریکی های تاریخ بکشد. حقیقتاً عظمت مقام زن در اسلام اینجا مشخص می شود که این گوهر وجود را چنین تکریم نموده تا خورشید وجودش از ابرهای قیرگون زمانه مصون بماند.

از طرفی نیز زن در اسلام بسان یک استاد برجسته و اصیل و قدرتمندی است که رسالت پیامبران را بر دوش دارد و آن پرورش و هدایت و تکامل جوامع بشری است. زنان، رهبرانی خردمند و مدبر در خانه ها هستند که دانشگاه تربیت فرزندان و جگر گوشه های خود را بر عهده دارند و حقیقتاً قدم نهادن در مسیر اولیای الهی، موهبتی است که نصیب هر بی سر و پایی نشود.

رسالت حقیقی زن از نگاه اسلام اداره و مدیریت شعبه مرکزی جامعه یعنی خانواده است که درایت و از خودگذشتگی آنان در این دانشگاه ارزشی می تواند جوامع بشری را منتهی الیه سعادت و خوشبختی برساند و ملتی را از تباهی و فلاکت نجات دهد.

رسالت حقیقی زنان در جامعه از نگاه قرآن و عترت، پرورش نفوس مستعده و نوابغ علمی و تربیت فرزندان صالحِ این کره خاکی است که هر کدامشان بتوانند عناصر مهم و مؤثری برای همنوعان خود باشند.

رسالت حقیقی زنان از نگاه اسلام آن است که بتوانند خودسازی نموده و خویشتن را به کمالات روحی، معنوی و انسانی آراسته نمایند تا بتوانند فرزندان صالحی که زیر بنای جامعه اسلامی است را پایه گذاری کنند و مکمّل واحد انسانی و عروج مردان به کمالات باشند. از این رو سخن معروفی در بین مردم رایج است که پشت سر هر مرد موفق یک زن از خودگذشته ای نهفته است... و وقتی مروری بر زندگانی دانشمندان و نوابغ علمی دنیا می اندازیم این اعتراف و حقیقت شیرین زندگی شان را از آنان می بینیم که تمام کمالات خود را مدیون ایثار و از خودگذشتگی زنان زندگی و مادرانِ ایثارگر فرزندان خود می بینند.

حضور زن در خانه از نگاه قرآن و عترت با روحیه ی زن سازگار بوده و آرامش و خوشبختی را برای او به ارمغان می آورد ، بنابر این خانه دار بودن زن به معنای حصر و زندانی نمودن او نیست.بلکه حضور او در خانه سازگار با طبیعت او بوده و یاری دهنده او بر وظیفه انسانی خود یعنی پرورش مردان آینده است، چرا که جوامع انسانی از همین خانواده ها شکل می پذیرد و پرورش افراد خانواده، مسئولیت خطیری است که نیاز به مدیری مدبّر و جامع الشرایط به نام مادر دارد.

پس دین مبین اسلام زن را گوهری می پندارد که می بایست برای آنکه از ناملایمات اجتماع در امان باشد او را در صدفی پوشانده و گنج نهانش را در خزینه عفاف نگهداری کند؛ بر خلاف جوامع شرق و غرب که زن را از خانه بیرون کشانده و از آرامش و آسایش حضور در منزل محروم ساخته اند. آری! شرق و غرب به این هم اکتفا نکرده و  شخصیت ارزشمند زن را بعنوان ابزاری جهت سرگرمی و کالایی ارزان و مدلی نمادین و هرز تبدیل نموده و از آن بهره های تجارتی و سیاسی می برند. وقتی در خاطرات وزیر امور خارجه رژیم غاصب اسرائیل مطالعه می کنیم در می یابیم که او در خاطراتش آشکارا اذعان می کند که من بخاطر آنکه به مقاصد عالیه اسرائیل برسم و نفوذ غیر قابل وصفی میان سران کشورها داشته باشم، تن به رابطه های پنهان با اکثر سران کشورهای غربی و عربی دادم.

این درحالی است که بعضی از روزنامه های صهیونیستی  نیز این مطلب را منتشر کرده و در ادامه به نقل قول برخی خاخام ها پرداخته که گفته بود: آیین یهودیت داشتن رابطه نامشروع با تروریست‌ها را برای گرفتن اطلاعاتی از آنها که منجر به بازداشت و دستگیری آنها می‌شود را حلال می‌داند و این فتوا پس از آن صادر شد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از زنان در ارتش به عنوان یک سلاح رسمی و اداتی تبلیغاتی برای طرح صهیونیسم استفاده می‌شود.

این خود نقض آشکار حقوق زن بوده که شخصیت و شرافت خود را بعنوان ابزاری برای به مقصد رسیدن اهداف سیاسی استعماری شوم دیگران قرار می دهد که جوامع غربی و شبکات معلوم الحالی چون BBC آنرا دنبال کرده اند و هرزگی را نوعی حقّ زن در جامعه به اصطلاح مدرن غربی می دانند، از اینرو خود شیفتگانی روانپریش را بعنوان الگوی دختر ایرانی معرفی می کنند درحالی که دختران و زنان ایرانی حجاب و عفاف را نماد بانوی برتر و با فرهنگ می دانند. اگر حقیقتاً آزادی زنان به معنای استفاده ابزاری از آنها و بهره برداری تجاری و سیاسی از کرامت و شرافت زنان است، اسلام اوّلین مدافع و اوّلین مقابله کننده در مقابل این تئوری غیر انسانی است که اصل و هویت انسانی بانوان را در جوامع به خطر انداخته و زیر سؤال می برد.

آنانی که شیپور حقوق زنان را در کشورهای پیشرفته اقتصادی و البته محروم فرهنگی بر دست گرفته و بد حجابی و یا بی حجابی زنان را افتخاری برای جوامع مدنی امروز می دانند حقیقتاً به دنبال چه هستند؟! آیا آنان کمال و ارزش یک زن را در آزادی های مورد نظرشان مانند کشف حجاب و بی بندو باری می دانند؟  مگر آنان خود نمی گویند که انسان های نخستین  نیز در ابتدا برهنه بودند، وقتی شعور و فهم به آنان منتقل  شد، خود را پوشاندند و امروزه ترویج دهندگان بد حجابی بدانند که حجاب زنان بالاترین و بلندترین نقطه تفکر و  تمدن آنها است و بازگشت به زندگیِ روزهای نخستین نه فقط با عقل سالم منافات دارد بلکه هر انسان آزاده و غیرتمندی آن را اجازه نمی دهد چه برسد به خود زنان که با عفت و حیا بوده و هستند.

آنانی که به دنبال تشویق زنان به کشف حجاب و آزادی های یواشکی در فضای مجازی و شبکات ماهواره ای هستند و هرزگی را نشان پیشرفت و ترقی بانوان می دانند، حقیقتاً چرا به تاریخ گذشته و تئوری های تجربه شده ی به اصطلاح روشنفکران جهان غرب و شرق توجه نمی کنند که افرادی همانند  فروید وقتی تئوری خود را مبنی بر آزادی مفرط و بی بند و باری مردان و زنان در جامعه به جهان مسیحت و غرب ارائه نمود و آن تئوری عملی شد، چه ناهنجاری ها و انحرافات اخلاقی و اجتماعی بر غرب تحمیل شد و چقدرآمار تجاوز به عنف بالا رفته و بی داد می کند.

متأسفانه برخی هنوز تحت تاثیر و توهم تئوری کهنه و افکار پوسیده و تجربه شده به اصطلاح روشنفکرانی همانند فروید قرار دارند و جهت تأمیل شهوات خود، زنان را در دام ابتذال و سرگردانیِ در شهوات قرار دادند، شهواتی که بنابر گزارشات روان شناسان معتبر علمی دنیا، منتهی الیه آن، جنون و خودکشی است که در این دوران آمار آن تصاعدی و رو به افزونی گذاشته است.

روزگاری بود که پدران دختران خود را زنده به گور می کردند، حال متاسفانه شاهد زنده به گور نمودن مدرن دختران پاک سرشت هستیم  که بخاطر نگاه های غیر منطقی برخی خانواده  ها و هوس مدگرایی غربی که منشأش بر خواص پوشیده نیست آینده مادران آیندگان خود را  به تباهی می کشند و متأسفانه در این بین نیز روحانی نماهایی پیدا شدند که بر طبل یاوه گویی و ترویج زن منهای حجاب می کوبند.

حقیقتاً جای تعجب است چرا در برخی جوامع اسلامی نیز عده ای در پی ترویج مکتب فروید و بی بندوباری های غیر قابل کنترل  هستند .مگر آنان از عظمت و شخصیت و نبوغ بالای زنان اطلاع ندارند که آنان را به امورات پیش پا افتاده ای که با ماهیت خلقت او منافات دارد تشویق می نمایند و مگر دیگران نمی دانند که حجاب و خانه برای زن دژی حصین و قلعه‌ای‌ محکمی است که او را از ناهنجاری ها حفظ نموده و در آرامش و آسایش قرار می دهد. امروزه کار فساد بی‌حجابی و اختلاط زن و مرد در جهان غرب به جایی رسیده است که از جلوگیری مفاسد آن عاجز شده اند و به مفاسد بسیار مخرب آن تن در داده‌اند.

آیا شبکه های ماهواره ای که ترویج دهنده بزهکاری هستند این بی سرو سامانی ها و التهاب خانواده ها را عامل پیشرفت و ترقی جوامع خود می دانند؟ وقتی نگاهی به برخی از مجری ها و کارشناسان این شبکات انحرافی چون BBC می کنیم چهره های کالایی و خنده های مصنوعی و تلخ آنان ، مخاطبان خود را به این مطلب باز می رساند که صدای طبل آزادی شرق و غرب برای زنان از دور خوش است و رسوایی های اخلاقی همین شبکات معاند دین و فرهنگ و اسلام و ایران بر احدی پوشیده نیست و تنها با سرچ در اینترنت بر همگان عیان است.

البته به شبکات غیر علمی و قطعاً سیاسی همانندBBC  نمی توان ایراد گرفت که چرا چنین خود را برای قربانی نمودن زنان به آب و آتش می زنند. این حقیقت را یکی از نخست‌وزیران اسبق انگلستان در نطقی به صراحت می‌گوید: "مادامی که کعبه، قرآن و حجاب در جوامع اسلامی باشد، ما نمی‌توانیم سیادت و آقایی خود را داشته باشیم. باید قرآن را بسوزانیم، کعبه را از بین ببریم (که وهابیت را برای رسیدن به همین هدف به عربستان آوردند) و عفّت و حجاب را از بانوان مسلمان بگیریم."

زهی خیال باطل، بانوان ما سرو قامتان عفیفی هستند که  تا پای جان به پای عفاف و حجاب می ایستند و چادر و  پوشش فاطمی خود را به یاوه گویی های عده ای معلوم الحال در برخی شبکات ماهواره ای که تمام زندگی را در شهوات و بی بند و باری می دانند تعویض نخواهند کرد.  والحمدلله رب العالمین، والعاقبة لأهل التقوی والیقین.
______________________
1.سوره لیل، آیات 1 الی 4
2. بحارالانوار، جلد 76، صفحه 141
3. نهج البلاغه  صفحه 405، نامه 31
.........................................................................................................................................
ارتش سعودی به حالت آماده باش درآمد 

شاید بتوان گفت علت این مسأله آن است که اعتراضات هواداران جنبش حوثی، به صورت مسالمت آمیز آغاز شده و اعلام گردید که فقط با هدف نشان دادن اعتراض خود به فساد موجود در کشور یمن، دست به چنین اعتراضی زده اند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از ریاض پایتخت عربستان سعودی حاکی از آن است که ارتش این کشور به حالت آماده باش درآمده است.

دستور به حالت آماده باش درآمدن ارتش سعودی رسانه ای نشده و مقامات ارشد این کشور خواسته اند که این موضوع کاملا محرمانه باقی بماند اما گفته می شود علت صدور دستور آماده باش، حوادث جاری در یمن است.

گفتنی است، روز گذشته (دوشنبه) صدها هزار شهروند یمنی از هواداران جنبش "انصار الله" که با نام "جنبش حوثی" شناخته می شوند، در پاسخ به ندای «عبدالملک حوثی» رهبر جنبش حوثی که یکشنبه از هوادارانش خواسته بود که در صنعا پایتخت یمن دست به تظاهرات اعتراض آمیز بزنند، در خیابان های مختلف این شهر تجمع کردند.

بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده توسط رسانه های یمنی، به نظر می رسد که سقوط یمن به دست حوثی ها، امری حتمی به شمار می رود اما گویا تا به این لحظه «عبدالملک حوثی» به هوادارانش دستور نداده که صنعا را در دست بگیرند و دولت مرکزی این کشور را ساقط کنند.

شاید بتوان گفت علت این مسأله آن است که اعتراضات هواداران جنبش حوثی، به صورت مسالمت آمیز آغاز شده و اعلام گردید که فقط با هدف نشان دادن اعتراض خود به فساد موجود در کشور یمن، دست به چنین اعتراضی زده اند.

در همین حال با توجه به اینکه محل تمرکز جنبش حوثی در استان صعده در شمال یمن و در نزدیکی مرز جنوبی عربستان سعودی است، مقامات عربستان به شدت نگران سقوط دولت یمن و افتادن آن به دست حوثی ها است زیرا در آن صورت عربستان با مشکلی جدی در جنوب کشورش مواجه خواهد شد.

................................................................................................................       

مؤمنین برای فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنند و فریب کسانی که مدعی هستند که این حرکت به ظهور سفیانی ختم می شود را نخورند.
به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار ما که اخیرا به دیدار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» رفته بود، پرسشی در مورد حوادث اخیر عراق و ظهور گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" از ایشان کرد.

خبرنگار شیعه آنلاین از حضرت آیت الله سیستانی پرسید: آیا حوادث اخیر عراق و ظهور گروهک تروریستی "داعش" به ظهور سفیانی و حوادث آخرالزمان ربطی دارد؟

حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به این پرسش گفت: حوادث اخیر در عراق هیچ ربطی به سفیانی ندارد. برای بنده هم ثابت نشده است که این حوادث به سفیانی ربطی داشته باشد. حوادث و مشکلات فعلی عراق انشاء الله به زودی رفع خواهند شد و انشاء الله این گروه های تروریستی تکفیری از بین خواهند رفت.

این مرجع عالیقدر در پایان اظهاراتش به خبرنگار شیعه آنلاین افزود: مؤمنین برای فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنند و فریب کسانی که مدعی هستند که این حرکت به ظهور سفیانی ختم می شود را نخورند.

لازم به ذکر است، این اظهارات حضرت آیت الله سیستانی و پاسخ هایی که داده اند به هیچ وجه در قالب مصاحبه مطرح نشده و نبوده بلکه ایشان تنها به پرسش خبرنگار ما پاسخ داده اند و خبرنگار شیعه آنلاین هم پرسش خود را به طور رسمی و از طرف این پایگاه خبری مطرح نکرده بود.
.......................................................................................................
               نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی به پاپ فرانسیس 

اخیراً برخی مقامات واتیکان از علمای جهان اسلام درخواست کرده اند تا در برابر حملات وحشیانه گروه تکفیری داعش علیه مسیحیان و اقلیت های دینی در شمال عراق، موضع گیری نمایند.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از تابناک،‌ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در نامه ای به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، تاکید کرد: اگر حمایت های مالی و تدارکاتی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و دولت های سرسپرده منطقه نبود، گروه داعش و امثال آن امکان ادامه حیات و جنایت و خونریزی وسیع پیدا نمی کردند.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در نامه ای مهم به رهبر کاتولیک های جهان ضمن محکوم کردن جنایات جریان های تکفیری، از وی خواست تا مواضع واتیکان را در قبال جنایت ها و فجایعی که به بهانه های مختلف در جهان صورت می گیرد، شفاف تر اعلام کند.

متن پیام این مرجع تقلید که در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:

باسمه تعالی

عالیجناب پاپ فرانسیس – رهبر کاتولیک های جهان

با سلام و تحیت؛

اخیراً برخی مقامات واتیکان از علمای جهان اسلام درخواست کرده اند تا در برابر حملات وحشیانه گروه تکفیری داعش علیه مسیحیان و اقلیت های دینی در شمال عراق، موضع گیری نمایند.

جنابعالی نیز پیامی به دبیر کل سازمان ملل فرستاده اید و از ایشان خواسته اید تا تمام امکانات خویش را برای جلوگیری از خشونت علیه مسیحیان و اقلیت های دینی استفاده کند.

اینجانب ضمن استقبال از این پیشنهاد، هرگونه ارتباط و همکاری بین رهبران ادیان مختلف جهان برای نجات جامعه بشری را ضروری می دانم و قویاً این حملات وحشیانه را محکوم می کنم و از تمام مسلمین جهان می خواهم این جنایات ضد انسانی را محکوم کنند و در این راستا دو نکته را به عرض می رسانم:

1. گروه های تکفیری بزرگترین بلای جان بشریت امروز، فارغ از نوع دین و ملیت آنهاست. ما این خطر را سالهاست فریاد میکنیم. بنده سه سال قبل در دیدار خود با رئیس محترم شورای پاپی واتیکان با اشاره به خطر گروه های تکفیری به ایشان گفتم:

«من هفته ای نیست که در صحبت هایم کارهای این عده از افراطیون را محکوم نکنم... اعمال این اقلیت افراطی را نباید به حساب اسلام گذاشت».

به تصریح قرآن مجید پیامبر اسلام رحمت برای همه جهانیان است. ولی متأسفانه بسیاری از رهبران سیاسی و دینی جهان نه تنها در برابر این پدیده شوم سکوت کردند، بلکه بعضاً به حمایت و تأیید عملی آن پرداخته اند.

اگر حمایت های مالی و تدارکاتی و تسلیحاتی برخی کشورهای غربی و دولت های سرسپرده منطقه نبود، گروه داعش و امثال آن امکان ادامه حیات و جنایت و خونریزی وسیع پیدا نمی کردند.

2. بنده متقابلاً انتظار دارم مواضع واتیکان در دوره جنابعالی در برابر ظلم ها و فجایعی که به نام های مختلف انجام می شود، صریح تر و شفاف تر باشد، خواه ظلم علیه اقلیتهای مسیحی در کشورهای اسلامی انجام شود و یا اقلیت¬های مسلمان در کشورهای غربی و امثال آن. از خداوند متعال برای جنابعالی موفقیت و برای همکارانتان نیز توفیقات بیشتر خواستارم.

موفق باشید
ناصر مکارم شیرازی
...........................................................................
ارتش سعودی به حالت آماده باش درآمد

شاید بتوان گفت علت این مسأله آن است که اعتراضات هواداران جنبش حوثی، به صورت مسالمت آمیز آغاز شده و اعلام گردید که فقط با هدف نشان دادن اعتراض خود به فساد موجود در کشور یمن، دست به چنین اعتراضی زده اند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از ریاض پایتخت عربستان سعودی حاکی از آن است که ارتش این کشور به حالت آماده باش درآمده است.

دستور به حالت آماده باش درآمدن ارتش سعودی رسانه ای نشده و مقامات ارشد این کشور خواسته اند که این موضوع کاملا محرمانه باقی بماند اما گفته می شود علت صدور دستور آماده باش، حوادث جاری در یمن است.

گفتنی است، روز گذشته (دوشنبه) صدها هزار شهروند یمنی از هواداران جنبش "انصار الله" که با نام "جنبش حوثی" شناخته می شوند، در پاسخ به ندای «عبدالملک حوثی» رهبر جنبش حوثی که یکشنبه از هوادارانش خواسته بود که در صنعا پایتخت یمن دست به تظاهرات اعتراض آمیز بزنند، در خیابان های مختلف این شهر تجمع کردند.

بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده توسط رسانه های یمنی، به نظر می رسد که سقوط یمن به دست حوثی ها، امری حتمی به شمار می رود اما گویا تا به این لحظه «عبدالملک حوثی» به هوادارانش دستور نداده که صنعا را در دست بگیرند و دولت مرکزی این کشور را ساقط کنند.

شاید بتوان گفت علت این مسأله آن است که اعتراضات هواداران جنبش حوثی، به صورت مسالمت آمیز آغاز شده و اعلام گردید که فقط با هدف نشان دادن اعتراض خود به فساد موجود در کشور یمن، دست به چنین اعتراضی زده اند.

در همین حال با توجه به اینکه محل تمرکز جنبش حوثی در استان صعده در شمال یمن و در نزدیکی مرز جنوبی عربستان سعودی است، مقامات عربستان به شدت نگران سقوط دولت یمن و افتادن آن به دست حوثی ها است زیرا در آن صورت عربستان با مشکلی جدی در جنوب کشورش مواجه خواهد شد.

........................................................................
تصویر مردی که دو فرزندش را به "داعش" اهدا کرد!

اما گروه دیگری از رسانه ها آن را تکذیب کرده و مدعی شدند که این فقط یک اقدام تبلیغاتی بوده و اگر این مرد جرأت چنین کاری داشته، خودش نیز به همراه فرزندانش به جهاد می رفت.
به گزارش شیعه آنلاین، "أحمد شایق" و "عبدالله شایق" دو برادر کم سن و سال هستند. تصویر آنان اخیرا در رسانه های عربی و فضای مجازی جهان عرب به طور گسترده منتشر شده و جنجالی گسترده به وجود آورده است.

گفته می شود این تصویر را پدر احمد و عبدالله منتشر کرده و در ذیل آن نوشته: بنده این دو فرزندم را به گروه "داعش" اهدا می کنم تا در کنار مجاهدین داعشی به جهاد بپردازند.

در پی انتشار این تصویر، رسانه های زیادی در جهان عرب به آن پرداخته و اما و اگرهای بسیار زیادی را در مورد این مرد که به نظر یمنی می رسد، مطرح کردند.

برخی رسانه ها مدعی شدند که این تصویر قبل از اعزام دو پسر به سوریه یا عراق برای پیوستن به داعش گرفته شده و اکنون آنان در سوریه یا عراق در کنار دیگر نیروهای داعشی می جنگند.

اما گروه دیگری از رسانه ها آن را تکذیب کرده و مدعی شدند که این فقط یک اقدام تبلیغاتی بوده و اگر این مرد جرأت چنین کاری داشته، خودش نیز به همراه فرزندانش به جهاد می رفت.

گروه سومی از رسانه ها هم مدعی شدند که او اکنون به همراه دو فرزندش در ترکیه به سر می برد و قرار است در آینده ای نزدیک فرزندانش را راهی سوریه کند.

................................................................
جنگ جهانی علیه داعش آغاز می شود!

نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته با بمباران وسیع خود توانست یکی از مراکز حساس "داعش" که "داعشی"ها آن را وزارت خارجه خود می دانستند را با خاک یکسان کند.
به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه الدیار چاپ لبنان در شماره روز گذشته خود با انتشار گزارشی درباره نبرد علیه داعش نوشت: در چند روز آینده جنگ تمام عیاری علیه گروهک تروریستی "داعش" آغاز خواهد شد. به زودی شاهد آن خواهیم بود که "داعش" یا از بین می رود یا یک جنگی تمام عیار در منطقه صورت خواهد گرفت که می توان آن را جنگ جهانی نامید.

این روزنامه لبنانی همچنین نوشت: نیروهای مقاومت شیعی و نیروهای پیشمرگ به همراه ارتش عراق با تمامی قوا از زمین و هوا، در عراق، ارتش سوریه به همراه حزب الله در سوریه، آمریکا، آلمان، انگلیس و مداخله نظامی اتحادیه اروپا، همه متحد شده اند که "داعش" را از بین ببرند.

از سوی دیگر برخی رسانه های ترکیه فاش کردند که مقامات کاخ سفید در تهدیدی بی سابقه به مقامات ترکیه آنها را مجبور کرده اند که دیگر با گروهک تکفیری "داعش" همکاری نداشته باشند.

روزنامه الدیار در پایان خبر خود نوشت: نیروی هوایی ارتش سوریه روز گذشته با بمباران وسیع خود توانست یکی از مراکز حساس "داعش" که "داعشی"ها آن را وزارت خارجه خود می دانستند را با خاک یکسان کند.

............................................................................
چرا وهابیون بدنبال اشغال مشهد مقدس هستند؟!

اما دسته دوم وهابیون مشهدالرضا را شهر «هارون الرشید» عنوان می کنند و می گویند: «علی بن موسی الرضا» اهل خراسان نبوده بلکه توسط هارون به اینجا دعوت شده لذا مشهد ملک هارون بوده و نه امام رضا !
به گزارش شیعه آنلاین، بررسی تحرکات هواداران فرقه ضاله وهابیت نشان می دهد که طی چند سال اخیر بر اساس طرح و برنامه ای کامل و جامع، در حال حضور بیش از پیش در شهر مشهد مقدس هستند تا در آینده نه چندان نزدیک بتوانند با تبدیل شدن به اکثریت در این شهر، مشهد را به طور کامل در دست گیرند و به اصطلاح آن را اشغال کنند.

گفته می شود در مورد علت تلاش وهابیون برای اشغال مشهد،‌ اما و اگرهای بسیار زیادی وجود دارد اما بررسی های انجام شده توسط خبرنگار ما نشان می دهد که وهابیون در این مورد به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول معتقدند پیش از اینکه ایران به یک کشور شیعه تبدیل شود، مشهد و یا به عبارت دیگر خراسان (خراسان بزرگ که شامل سمرقند، بخارا و چند شهر مهم دیگر هم می شده است) یکی از مراکز مهم و اصلی اهل سنت به ویژه علما و شیوخ آنها بوده است. برای نمونه می توان به برخی از اصلی ترین علمای اهل سنت مانند "بخاری" که نویسنده کتاب «صحیح بخاری» است اشاره کرد که از اهالی خراسان بزرگ بوده است. از همین رو باید یک بار دیگر مشهد به شهری تبدیل شود که مرکز علمای اهل سنت است.

اما دسته دوم وهابیون مشهدالرضا را شهر «هارون الرشید» عنوان می کنند و می گویند: «علی بن موسی الرضا» اهل خراسان نبوده بلکه توسط هارون به اینجا دعوت شده لذا مشهد ملک هارون بوده و نه امام رضا !

در همین راستا اخیرا هم یکی از مولوی های افراطی که دارای گرایش و اندیشه های وهابی است، در یکی از مساجد اهل سنت مشهد طی اظهاراتی گفت: شهر مشهد و این حرم ملک امیرالمومنین هارون الرشید است، علی بن موسی الرضا امام شیعیان فقط مهمان ایشان و در کنار خلیفه بزرگ اسلام مفتخر شده که دفن بشود!

....................................................................................پ
آیت‌الله سیستانی: ظهور "داعش" هیچ ربطی به سفیانی ندارد

مؤمنین برای فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنند و فریب کسانی که مدعی هستند که این حرکت به ظهور سفیانی ختم می شود را نخورند.
به گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار ما که اخیرا به دیدار مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سید «علی سیستانی» رفته بود، پرسشی در مورد حوادث اخیر عراق و ظهور گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" از ایشان کرد.

خبرنگار شیعه آنلاین از حضرت آیت الله سیستانی پرسید: آیا حوادث اخیر عراق و ظهور گروهک تروریستی "داعش" به ظهور سفیانی و حوادث آخرالزمان ربطی دارد؟

حضرت آیت الله سیستانی در پاسخ به این پرسش گفت: حوادث اخیر در عراق هیچ ربطی به سفیانی ندارد. برای بنده هم ثابت نشده است که این حوادث به سفیانی ربطی داشته باشد. حوادث و مشکلات فعلی عراق انشاء الله به زودی رفع خواهند شد و انشاء الله این گروه های تروریستی تکفیری از بین خواهند رفت.

این مرجع عالیقدر در پایان اظهاراتش به خبرنگار شیعه آنلاین افزود: مؤمنین برای فرج امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا کنند و فریب کسانی که مدعی هستند که این حرکت به ظهور سفیانی ختم می شود را نخورند.

لازم به ذکر است، این اظهارات حضرت آیت الله سیستانی و پاسخ هایی که داده اند به هیچ وجه در قالب مصاحبه مطرح نشده و نبوده بلکه ایشان تنها به پرسش خبرنگار ما پاسخ داده اند و خبرنگار شیعه آنلاین هم پرسش خود را به طور رسمی و از طرف این پایگاه خبری مطرح نکرده بود.

.....................................................................
حضرت آیت الله مدرسی:
غرور بیش از حد "کرد"ها باعث پیشرفت "داعش" شد

امیدواریم با تغییر سران حکومت، و روی کار آمدن دولتی جدید شاهد آن باشیم که وحدت و انسجام میان گروه های عراقی خصوصا گروه های شیعی بیشتر شود، زیرا که با همدلی و اتحاد دست دشمنان عراق از عراق بریده خواهد شد.
به گزارش شیعه آنلاین، حضرت آیت الله سید «محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق در نامه ای شدیداللحن به انتقاد از "کرد"های عراق پرداخت.

وی در نامه خود خطاب به سران اقلیم کردستان عراق گفت: غرور و رفتار شما باعث شد که بسیاری از کشورهای منطقه از گروهک های تکفیری حمایت کنند.

این مرجع تقلید در این نامه خطاب به رئیس اقلیم کردستان نوشت: آقای "مسعود بارزانی"، غرور بیش از حد شما و ادعاهای موهون مبنی بر استقلال کردستان عراق، زیاده خواهی شما در بودجه عراق و راحت طلبی بی حد و اندازه شما باعث آن شد که گروهک تروریستی "داعش" در کشورمان پیش روی کند و تا هم اکنون ریشه این غده سرطانی از کشورمان پاک نشود.

این مرجع تقلید در ادامه نامه خود خطاب به شیعیان مظلوم عراق نوشت: امیدواریم با تغییر سران حکومت، و روی کار آمدن دولتی جدید شاهد آن باشیم که وحدت و انسجام میان گروه های عراقی خصوصا گروه های شیعی بیشتر شود، زیرا که با همدلی و اتحاد دست دشمنان عراق از عراق بریده خواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: از مردم مظلوم عراق می خواهم که به هر نحوی شده با ارتش خستگی ناپذیر عراق همکاری کنند، تا بتوانیم شاهد از بین رفتن تروریسم در عراق شویم.
...................................................................................
3

دیدار دو مرجع تقلید در مشهد مقدس

در این دیدار مهم، مسائل و اوضاع جهان اسلام، مسائل فرهنگی کشور و نیز آخرین وضعیت حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی، حضرت آیت‌الله مکارم شیخ «ناصر مکارم شیرازی» در مشهد مقدس با حضرت آیت‌الله شیخ «لطف الله صافی گلپایگانی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مهم، مسائل و اوضاع جهان اسلام، مسائل فرهنگی کشور و نیز آخرین وضعیت حوزه‌های علمیه مورد بررسی قرار گرفت.

............................................................................................
هشدار آیةالله مکارم‌ درباره فعالیت فرقه‌های نوظهور

جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد به خصوص این‌که اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.
به گزارش شیعه آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار عضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علت مخالفت دشمنان با شیعیان این است که در همه زمینه‌ها حرف اول را می‌زنند؛ بنابراین باید از مخالفت‌های درونی پرهیز کرد.

این مرجع تقلید در این دیدار که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، خطاب به اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین اظهار کرد: باید وحدت ارتباط و هماهنگی بین اساتید را حفظ کرد به طوری ‌که در سال حداقل یک بار مجمع واحدی تشکیل داده و زیر نظر مراجع فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کنند.

وی با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین ادامه داد: جامعه مدرسین با تشکیل مجمع عمومی موقعیت و جایگاه خود را تثبیت کرد به خصوص این‌که اعضا و هیات مدیره از میان همین اساتید انتخاب شده است که دارای وجاهت هستند.

وی افزود: نقطه ثقل مجمع عمومی اساتید، باید دروس رسمی حوزه‌ باشد و با پالایش متون آن، محتوای دروس پربارتر شود.

این مرجع تقلید با اشاره به ترس دشمنان از قدرت نفوذ علمای شیعه به خصوص مرجعیت در میان مردم تصریح کرد: وحشت دشمنان به ویژه بعد از جریان عراق و نقش پررنگ حوزه علمیه و مرجعیت در جهت‌دهی به مردم، بیشتر شده است؛ لذا باید مواظب توطئه‌های آنان باشیم.

مکارم‌شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت معیشتی و زندگی طلاب که منجر به فاصله گرفتن آنان از درس و بحث می‌شود، تاکید کرد: مباحثه سنت حسنه حوزه‌های علمیه است، باید در حوزه‌ها حفظ شود و تحت تاثیر مسایل معیشتی قرار نگیرد.

وی تاکید کرد: اساتید حوزه باید طلاب را به مطالعه، تدریس و مباحثه تشویق کنند تا حوزه به خودکفایی برسد.

این مرجع تقلید، خلاء وجود روحانیون و علمای شاخص در شهرستان‌ها را مشکل جدی عنوان کرد و افزود: با رحلت عالمان شاخص و با نفوذ در استان‌ها، جایگزینی برای آنان قرار نمی‌گیرد و خالی شدن شهرستان‌ها از وجود عالمان برجسته، زمینه نفوذ بیشتر دشمنان را فراهم می‌کند؛ بنابراین باید با تشویق اساتید خوب جهت حضور در استان‌ها از نفوذ دشمنان جلوگیری کنیم.

وی وجود فرقه‌های نوظهور در مناطق حاشیه‌ای و مرزی کشور را معضلی جدی دانست و تاکید کرد: باید با ساخت مساجد، خانه‌های عالم و حسینیه‌ها از فعالیت و تحرکات این گروه‌ها جلوگیری شود.

وی نقش تبلیغ در خارج از کشور را برای تبیین معارف الهی ضروری دانست و افزود: تاسیس مدارس علمیه در خارج از کشور جهت تربیت طلبه بومی ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کند؛ لذا حضور عالمان و مبلغان توانمند و زبان‌دان در خارج از کشور از تاثیر بسزایی برخوردار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین، گزارشی از روند شکل‌گیری و جلسات تشکیل شده این مجمع ارائه کرد و خواستار پشتیبانی و حمایت‌های بیشتر مراجع عظام تقلید از این مجمع شد.

......................................................................................................................................               

        وقتی "محمد علی کلی" به زیارت امام حسین (ع) رفت 

 

«محمد علی کلی» ورزشکار سرشناس رشته بوکس در ایالات متحده آمریکا است که سال ها پیش به دین مبین اسلام گروید.
به گزارش شیعه آنلاین، «محمد علی کلی» ورزشکار سرشناس رشته بوکس در ایالات متحده آمریکا است که سال ها پیش به دین مبین اسلام گروید.

در این تصویر که در سال 1990 میلادی گرفته شده و توسط خبرگزاری "نون" عراق آن را منتشر کرده،‌ «محمد علی کلی» به زیارت حرم مطهر سید و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام رفته است.

.......................................................................................................................

                 آیا آیت الله مصباح یزدی هم مرجع تقلید است؟! 
 

اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا قرار دادن تصویر شیخ «محمدتقی مصباح یزدی» در کنار این مراجع تقلید از روی عمد صورت گرفته یا غیر عمد بوده است؟!
به گزارش شیعه آنلاین، یکی از پایگاه های اطلاع رسانی که چند ماهی است به نظر می رسد با پول بیت المال و حمایت برخی نهادهای امنیتی فعالیتش را آغاز کرده، در اقدامی تعجب برانگیز تصویر چهره آیت الله شیخ «محمدتقی مصباح یزدی» که جزو مراجع تقلید به شمار نمی رود را در کنار برخی از مراجع عظام تقلید قرار داده است.

همان طور که در این تصویر نیز دیده می شود این پایگاه اطلاع رسانی در اقدامی عمدی یا سهوی اما سؤال برانگیز تصویر مصباح یزدی را در کنار حضرات آیات عظام شیخ جعفر سبحانی، سید موسی شبیر زنجانی، شیخ ناصر مکارم شیرازی، سید علی سیستانی، سید علی خامنه ای، شیخ حسین وحیدخراسانی، شیخ لطف الله صافی گلپایگانی، شیخ حسین نوری همدانی، سید محمد علی علوی گرگانی، شیخ عبدالله جوادی آملی قرار داده است.

اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا قرار دادن تصویر شیخ «محمدتقی مصباح یزدی» در کنار این مراجع تقلید از روی عمد صورت گرفته یا غیر عمد بوده است؟!

اگر این اقدام عمدی بوده، باید اهداف پشت پرده گردانندگان این وب سایت مشخص شود اما اگر از روی غیر عمد بوده، به نظر می رسد گردانندگان آن باید در نشر مطالب و تصاویر در این وب سایت بیش از پیش دقت کنند زیرا بررسی اجمالی انجام شده نشان می دهد که اشتباهات بسیاری در مطالب این سایت وجود دارد.

....................................................................................................................

                     شناسایی تنها انتحاری ایرانی عضو "داعش" 
 

به نظر می رسد بجز این ایرانی انتحاری، ایرانیان دیگری جزو گروهک تروریستی "داعش" شده اند اما تا به این لحظه تنها ایرانی که در "داعش" انتحاری هم شده، او بوده است.
به گزارش شیعه آنلاین، شبکه خبری المیادین با انتشار گزارشی، فاش کرد که تابعیت انتحاری های گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" در درجه اول از کشورهای شمال آفریقایی هستند و بعد از آنها عربستانی ها در درجه دوم قرار گرفته اند.

المیادین در ادامه این گزارش به نکته ای جالب اشاره و اعلام کرد که از لا به لای انتحاری ها، یک تروریست ایرانی نیز دیده شده و شناسایی شده است.

گفتنی است، به نظر می رسد بجز این ایرانی انتحاری، ایرانیان دیگری جزو گروهک تروریستی "داعش" شده اند اما تا به این لحظه تنها ایرانی که در "داعش" انتحاری هم شده، او بوده است.

لازم به یادآوری است چندی پیش خبری تحت عنوان «تلاش 130 ایرانی برای پیوستن به "داعش" !» در پایگاه خبری شیعه آنلاین منتشر شد که جزئیاتی در این مورد را فاش نموده بود.

المیادین در پایان این گزارش، چنین تحلیل کرده که بر اساس اطلاعات موجود، عربستان سعودی خود به نوعی تأمین کننده اصلی نیروی های "داعش" است و حدود 65% نیروهای "داعش" عربستانی هستند. بعد از آن حدود 20% از لیبی و باقی آنها از دیگر کشورها هستند.

.........................................................................................................................

اعتراض وهابیون ایران به زیارت عاشورا ! 
 

در پی انتشار اظهارات غیر منطقی و غیر علمی این به اصطلاح "آیت الله"، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی زیارات عاشورا و دیگر ادعیه اهل بیت علیهم السلام را زیر سؤال برد.
به گزارش شیعه آنلاین، چند روز پیش خبری تحت عنوان «زیارت عاشورا ساخته افراطیون است!» منتشر کردیم و در آن از اظهارات عجیب و بی سابقه یکی از روحانیون سرشناس جمهوری اسلامی ایران که اندیشه های تقریبی دارد و مدعی شده که «زیارت عاشورا» ساخته علمای افراطی شیعه در طی قرون بوده، پرده برداشتیم.

در پی انتشار اظهارات غیر منطقی و غیر علمی این به اصطلاح "آیت الله"، کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی زیارات عاشورا و دیگر ادعیه اهل بیت علیهم السلام را زیر سؤال برد.

این کارشناس وهابی، در بخشی از اظهارات خود در این باره گفت: در زیارت عاشورا 18 بار سب و شتم به صحابه پیامبر وجود دارد. چرا باید این زیارت در میان شیعیان رایج باشد؟! آیا لعن و نفرین روش پیغمبر و ائمه بوده که شیعیان امروز جزو دینشان شده است؟! این زیارت ساختگی است!

اما در این میان مراجع عظام تقلید شیعه نظر کاملا متفاوتی با جناب "آیت الله" مدافع تقریب دارند. به نظر نمی رسد در اینجا به توضیح و بیان نظر مراجع در این باره نیازی باشد اما اگر ایشان از این موضوع اطلاع ندارند، می توانند با مراجعه به کتب و منابع در این زمینه، هرگونه اطلاعات و اسناد مورد نیاز را بدست آورند.

......................................................................................................................

                                  رشوه 100 میلیون دلاری عربستان به سازمان ملل 
 

بعد از ماه ها جنایت گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش"، دو روز پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار ضد این گروهک قطعنامه ای صادر کرد.
به گزارش شیعه آنلاین، یکی از رسانه های شیعی وابسته به انقلاب مسالمت آمیز در عربستان فاش کرد که آل سعود برای سکوت مجامیع بین المللی، به ویژه در مقابل جنایت های گروه های تکفیری در عراق و سوریه و همچنین نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین، مبلغ 100 میلیون دلار به سازمان ملل و دیگر مجامیع بین الملل رشوه داده تا که در برابر این اقدامات وحشیانه سکوت اختیار کنند.

گفتنی است، این مبلغ چندی پیش توسط سفیر عربستان در ایالات متحده آمریکا به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد پرداخت شده بود.

از سوی دیگر «بان کی مون» طی اظهاراتی مدعی شد که سازمان ملل به دنبال راه حلی جهت رهایی کشورهای خاورمیانه از بحران "داعش" است.

لازم به ذکر است،‌ بعد از ماه ها جنایت گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش"، دو روز پیش شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اولین بار ضد این گروهک قطعنامه ای صادر کرد.

....................................................................................................................

سفر خطیب سرشناس حرم امام حسین (ع) به ایران 
 

او همچنین از چند سال پیش ساخت بیمارستانی بسیار عظیم را در شهر کربلا آغاز کرده که گفته می شود یکی از بزرگ ترین بیمارستان های عراق و حتی خاورمیانه به شمار می رود.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار و اطلاعات دریافتی خبرنگار ما در شهر مشهد مقدس حاکی از آن است که آیت الله سید «مرتضی قزوینی» خطیب سرشناس حرم مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین علیه السلام به ایران سفر کرده است.

گفته می شود او روز گذشته برای زیارت آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به شهر مشهد سفر کرده بود.

وی در این سفرش به ایران، به قم نیز رفته و با برخی مراجع عظام تقلید، علما و شخصیت های مختلف دینی و فرهنگی نیز دیدارهایی داشته و خواهد داشت.

قابل ذکر است، آیت الله قزوینی که از روحانیون عراقی اما ایرانی تبار است، متولد شهر کربلای معلی بوده و دوران جوانی خود را نیز در این شهر گذرانده و در حوزه علمیه کربلای معلی تحصیل کرده است. اما حدود 40 سال پیش توسط رژیم منحله بعث عراق، مانند هزاران ایرانی که مقیم عراق بودند، از این کشور اخراج شد.

او بعد از طرد شدن از عراق به همراه خانواده و برخی دوستان و اطرافیانش به کشور کویت مهاجرت کرد و چندین سال نیز در آنجا اقامت گزید اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بلافاصله به ایران آمد و بیش از 10 سال در شهرهای مختلف اقامت داشت و به فعالیت های دینی، فرهنگی و تبلیغاتی می پرداخت. او مدتی در استان خوزستان، مدتی هم در قم و مدتی هم در تهران بود. 

اما اواخر دهه شصت برای گسترش و بین المللی کردن فعالیت و تبلیغات خود، راهی ایالات متحده آمریکا شد. در آنجا موفق شد به سرعت فعالیتش را گسترش داده و نفوذ بسیار خوبی در میان شیعیان آمریکا داشته باشد. فعالیت های وی و فرزندانش به گونه ای منظم، خوب، مناسب و مفید بود که حتی مورد تأیید دولت آمریکا قرار گرفت و هر ساله روؤسای جمهور آمریکا یک بار با فرزند ایشان به عنوان نماینده همه شیعیان آمریکا، دیدار و خواسته های آنها را می شنوید. 

خانواده قزوینی موفق شدند گام بسیار خوبی برای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در آمریکا بردارند. بعد از سقوط رژیم منحله بعث، آیت الله قزوینی به زادگاهش یعنی کربلای معلی بازگشت و در این شهر اقامت گزید. او بیش از 10 سال است که به طور منظم هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در گوشه ای از حرم مطهر امام حسین علیه السلام به سخنرانی دینی می پردازد.

او همچنین از چند سال پیش ساخت بیمارستانی بسیار عظیم را در شهر کربلا آغاز کرده که گفته می شود یکی از بزرگ ترین بیمارستان های عراق و حتی خاورمیانه به شمار می رود. در حال حاضر تعدادی از فرزندان و نوادگان ایشان همچنان در آمریکا اقامت دارند و به فعالیت های دینی و تبلیغاتی در شهرها و ایالت های مختلف این کشور می پردازند. همه آنها به زبان انگلیسی مسلط هستند و سخنرانی های دینی خود را به انگلیسی شیوا برگزار می کنند.

در پایان لازم به یادآوری است، حدود سه ماه پیش که گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" به شهر سامرا حمله کرده و خطر جدی آنها برای همگان آشکار شد،‌ حضرت آیت الله قزوینی اولین روحانی شیعه ای بود که با بر تن کردن لباس نظامی و برداشتن سلاح، آمادگی خود برای دفاع از اماکن مقدس شیعه و مبارزه با گروهک "داعش" را رسما اعلام کرد.

..........................................................................................................................

کشتار وحشیانه شیعیان افغانستان توسط طالبان 
 

بعد بلافاصله به مسافرانی که از اهل تسنن بودند اجازه ترک کردن محل را دادند. آنها هم فورا فرصت را مغتنم شمرده و پا به فرار گذاشتند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از کابل پایتخت افغانستان حاکی از آن است که نیروهای افراطی جنبش تروریستی طالبان در اقدامی ضد شیعی و ضد انسانی یک دستگاه مینی بوس که حامل پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود را مورد حمله قرار داده و همه سرنشینان آن را به طور کامل به شهادت رساندند.

گفته می شود این جنایت ضد بشری دو روز پیش در جاده‌ای در استان "غور" در مرکز افغانستان رخ داد. 

در این جنایت دلخراش، تروریست‌‌های طالبان مسافران داخل مینی بوس را به دو گروه شیعه و سنی تقسیم کردند و سپس 15 شهروند شیعه را همراه با شکنجه، به قتل ‌‌رسانند. قربانیان این جنایت 11 مرد، سه زن و یک کودک بوده اند.

بعد بلافاصله به مسافرانی که از اهل تسنن بودند اجازه ترک کردن محل را دادند. آنها هم فورا فرصت را مغتنم شمرده و پا به فرار گذاشتند.

گفتنی است،‌ در یک ماه گذشته نزدیک به ۶۰ تن از شیعیان هزاره توسط طالبان در میان راه‌ ‌ها یا بر سر زمین‌‌های‌‌شان به فجیع‌‌ترین شکل به قتل رسیده‌اند و اراضی کشاورزی و مسکونی متعلق به شیعیان نیز توسط قبیله موسوم به "کوچی‌‌ها" در شهر "اُرُزگان" اشغال شده است.

این جنایات غیر انسانی به صورت روزانه در کشور افغانستان در حال وقوع است و هیچ گونه اقدامی از سوی مقامات این کشور و فعالان حقوق بشری برای جلوگیری از ظلم روزافزون علیه شیعیان هزاره صورت نگرفته است.

......................................................................................................................

اعتراف روزنامه اسرائیلی به صهیونیستی بودن "داعش" 
 

این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: «یاسمینا حیفی» این مطالب را در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته و به خطرناک بودن انتشار این مطالب هم آگاه است.
به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه "ذی تایمز آف اسرائیل" چاپ سرزمین های اشغالی با انتشار مطلبی به صهیونیستی بودن اندیشه گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" اعتراف کرد.

این روزنامه در مطلبی به نقل از «یاسمینا حیفی» از مقامات بلند پایه در وزارت دادگستری هلند نوشت: اندیشه سازمان "داعش" یک اندیشه صهیونیستی است که به وجود آورندگان این اندیشه برای تخریب چهره و وجه اسلام تلاش کرده اند.

"ذی تایمز آف اسرائیل" در ادامه به نقل از «یاسمینا حیفی» افزود: "داعش" ربطی به اسلام ندارد. به وجود آمدن داعش طرحی صهیونیستی بوده تا چهره مسلمانان خراب شود.

این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: «یاسمینا حیفی» این مطالب را در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشته و به خطرناک بودن انتشار این مطالب هم آگاه است.

.....................................................................................................................

حضرت آیت الله مدرسی:
                        غرور بیش از حد "کرد"ها باعث پیشرفت "داعش" شد 
 
امیدواریم با تغییر سران حکومت، و روی کار آمدن دولتی جدید شاهد آن باشیم که وحدت و انسجام میان گروه های عراقی خصوصا گروه های شیعی بیشتر شود، زیرا که با همدلی و اتحاد دست دشمنان عراق از عراق بریده خواهد شد.
به گزارش شیعه آنلاین، حضرت آیت الله سید «محمدتقی مدرسی» از مراجع تقلید عراق در نامه ای شدیداللحن به انتقاد از "کرد"های عراق پرداخت.

وی در نامه خود خطاب به سران اقلیم کردستان عراق گفت: غرور و رفتار شما باعث شد که بسیاری از کشورهای منطقه از گروهک های تکفیری حمایت کنند.

این مرجع تقلید در این نامه خطاب به رئیس اقلیم کردستان نوشت: آقای "مسعود بارزانی"، غرور بیش از حد شما و ادعاهای موهون مبنی بر استقلال کردستان عراق، زیاده خواهی شما در بودجه عراق و راحت طلبی بی حد و اندازه شما باعث آن شد که گروهک تروریستی "داعش" در کشورمان پیش روی کند و تا هم اکنون ریشه این غده سرطانی از کشورمان پاک نشود.

این مرجع تقلید در ادامه نامه خود خطاب به شیعیان مظلوم عراق نوشت: امیدواریم با تغییر سران حکومت، و روی کار آمدن دولتی جدید شاهد آن باشیم که وحدت و انسجام میان گروه های عراقی خصوصا گروه های شیعی بیشتر شود، زیرا که با همدلی و اتحاد دست دشمنان عراق از عراق بریده خواهد شد.

این مرجع تقلید در پایان خاطر نشان کرد: از مردم مظلوم عراق می خواهم که به هر نحوی شده با ارتش خستگی ناپذیر عراق همکاری کنند، تا بتوانیم شاهد از بین رفتن تروریسم در عراق شویم.

.......................................................................................................................

                     حوثی‌ها تا ساعاتی دیگر بر پایتخت یمن مسلط می‌شوند 
 

درگیری میان جنبش حوثی با دولت مرکزی یمن نزدیک به دو دهه است که ادامه دارد و علت آغاز درگیری ها، جنایت و ظلم هایی بوده که رژیم سابق یمن به سرکردگی «علی عبدالله صالح» علیه آنان اعمال کرده، بوده است.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از صنعا پایتخت یمن حاکی از آن است که جنبش «أنصار الله» که با نام "جوانان حوثی" شناخته می شوند،‌ تا ساعاتی دیگر موفق خواهند شد وارد صنعا شده و بر این شهر مسلط شوند.

منابع امنیتی و اطلاعاتی دولت مرکزی یمن نیز این خبر را تأیید و اعلام کرده اند که صدها تن از جوانان مبارز «أنصار الله» به رهبری "عبدالملک الحوثی" در مناطق مختلف حومه صنعا منتشر شده و در اکنون در حال آماده شدن برای حمله تمام عیار به نیروهای دولت مرکزی در صنعا هستند.

به گفته این منابع امنیتی و اطلاعاتی، جوانان حوثی از برخی نقاط صنعا وارد این شهر شده و در برخی از مناطق پایتخت یمن نیز مستقر شده اند.

بر اساس ادعای این منابع امنیتی و اطلاعاتی، طرح «أنصار الله» حمله به نیروهای دولت مرکزی یمن در 10 نقطه مختلف در صنعا است تا بعد از آن بتوانند به طور کامل بر صنعا مسلط شوند. آنها در قالب "گردان نظامی امام حسین (ع)" حرکت می کنند.

لازم به ذکر است از مدت ها پیش درگیری های مسلحانه در نقاط مختلف یمن میان نیروهای حوثی با نیروهای دولت مرکزی آغاز شده است. در همین 48 ساعت گذشته در درگیری هایی که بین طرفین در شمال شرق یمن رخ داده، دست کم 50 نفر از دو طرف کشته شده اند.

از سوی دیگر طی یک سال گذشته درگیری میان نیروهای جوانان حوثی با نیروهای گروهک تروریستی القاعده در نقاط مختلف یمن رخ داده که در بیشتر درگیری ها، حوثی ها پیروز میدان بوده اند. نیروهای القاعده از سوی سازمان اطلاعات و امنیت عربستان سعودی حمایت می شوند تا به اصطلاح با درگیر کردن جوانان حوثی،‌ آنان را از احتمال حمله به مرزهای سعودی،‌ دور کنند.

در همین حال گفته می شود «منصور عبد ربه» دیکتاتور یمن کمیته ای امنیتی تشکیل داده تا هر چه سریع تر برای مقابله با نیروهای حوثی که در حال حرکت به سمت صنعا هستند، طرح و برنامه ای جامع آماده کنند.

در پایان شایان ذکر است، درگیری میان جنبش حوثی با دولت مرکزی یمن نزدیک به دو دهه است که ادامه دارد و علت آغاز درگیری ها، جنایت و ظلم هایی بوده که رژیم سابق یمن به سرکردگی «علی عبدالله صالح» علیه آنان اعمال کرده، بوده است.

...................................................................................................................

مالکی یک بت بود که توسط ایران شکسته شد! 
 

اهل سنت مخالف دولت عراق از ایران خواستند که وارد عمل شود و از مقامات شیعی عراق درخواست کنند که مجالی را برای اهل سنت باز کنند.
به گزارش شیعه آنلاین، شبکه خبریCNN   عربی با استناد به اظهارات و موضع گیری های اهل سنت مخالف دولت عراق، به انتشار گزارشی در مورد دوران نخست وزیر «نوری مالکی» نخست وزیر سابق عراق پرداخت.

در این گزارش آمده: «نوری مالکی» یک بت بود که فقط ایران می توانست این بت را در عراق بشکند و شکست.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود افزود: قدرت ایران را هیچ کس ندارد، تمامی کشورها از «حیدر عبادی» حمایت می کردند اما «نوری مالکی» از سمت خود کنار نمی رفت، تا هنگامی که مقامات ایرانی به «حیدر عبادی» تبریک گفتند، در آنجا بود که مالکی از کرسی قدرت کنار رفت.

CNN عربی همچنین افزود: اهل سنت مخالف دولت عراق از ایران خواستند که وارد عمل شود و از مقامات شیعی عراق درخواست کنند که مجالی را برای اهل سنت باز کنند.

این شبکه خبری در گزارش خود به نقل از «حارث الضاری» مفتی اهل سنت عراق که از فعالان دوران حزب بعث نیز به شمار می رود و هم اکنون نیز رابطه خوبی با بعثی ها دارد، نوشت: ایران باید حق سیاسی ما را از شیعیان عراق بگیرد، باید حق مظلوم را از ظالم بگیرد، ما از ایران کمک می خواهیم!

.............................................................................................................................

                         جزئیات دیدار «أبوبکر بغدادی» با «بندر بن سلطان» 
 

این دیدار در پادگانی به نام "الخفجی" صورت گرفت. "بندر بن سلطان" برای "داعش" 15 هزار جنگجوی تروریست مهیا کرده است. این تعداد در همان پادگان مشغول فعالیت و تمرین شده اند.
به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های عرب زبان با انتشار گزارشی فاش کردند که «أبوبکر بغدادی» سرکرده گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" اخیرا به عربستان رفته و با «بندر بن سلطان» مرد شماره یک امنیتی عربستان سعودی، دیداری محرمانه داشته است.

این رسانه های عربی در ادامه مدعی شدند که «أبوبکر بغدادی» بعد از شکست سنگین خود در عراق و سوریه به عربستان سفر کرده که دستگاه امنیتی سعودی برای وی چاره ای بیندیشد و به هر نحوی برای گروهک تکفیری "داعش" نیروی کمکی خریداری کند و فورا مزدوران خریداری شده را به گروهک "داعش" تزریق کنند.

در ادامه گزارش این رسانه های عرب زبان آمده: این دیدار در پادگانی به نام "الخفجی" صورت گرفت. "بندر بن سلطان" برای "داعش" 15 هزار جنگجوی تروریست مهیا کرده است. این تعداد در همان پادگان مشغول فعالیت و تمرین شده اند.

لازم به ذکر است این پادگان در 15 کیلومتری مرز عربستان و عراق واقع شده و قرار است این گروه های تکفیری تا چند روز دیگر وارد خاک عراق شوند.

.................................................................................................................                                     

                                      پرچم های "داعش" کجا چاپ می شود؟ 
 

بیشتر مردم منطقه می دانند که نقش آل سعود و گسترش گروه های تکفیری در منطقه چگونه است، به نوعی رشد و توسعه گروه های تکفیری و تروریستی در گرو سعی و تلاش شاهزادگان آل سعود است.
به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه فرامنطقه ای "الحیات" در شماره روز گذشته خود با انتشار گزارشی در این باره فاش کرد که تمامی پرچم، تی شرت، و وسایل تبلیغاتی گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" در عربستان سعودی چاپ و تولید می شود!

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: عربستان سعودی به نوعی قصد دارد که افکار عمومی جهان را از ارتباط میان گروهک "داعش" و آل سعود منحرف کند اما آل سعود دیگر قادر به این کار نیست زیرا همگان واقعیت را می دانند!

"الحیات" در این گزارش همچنین نوشت: بیشتر مردم منطقه می دانند که نقش آل سعود و گسترش گروه های تکفیری در منطقه چگونه است، به نوعی رشد و توسعه گروه های تکفیری و تروریستی در گرو سعی و تلاش شاهزادگان آل سعود است.

روزنامه الحیات در پایان نوشت: دیگر نمی توان افکار عمومی را نسبت به آل سعود تغییر داد.

روزنامه الحیات در خبری دیگر نوشت: نیروهای گشتی منطقه الشرقیه عربستان پس از مشاهده خودرویی با نماد داعش، یک خانواده عربی یکی از کشورهای خلیج [فارس] را مورد بازجویی قرار دادند و این بازجویی چند ساعت به طول انجامید و پس از آن نیروهای گشتی، بعد از زدودن نماد داعش از روی خودرو، به آنان اجازه عبور از گمرک عربستان و بازگشت به کشورشان را صادر کردند.

  ..............................................................................................................          

                             بیت العدل و جهان تباه شده بهائیت 
 

حسین افضل زاده نایینی
به گزارش شیعه آنلاین، متنی که پیش روست نقدی بر نگاه بهائیت به آینده پیش روی دنیا و جهانیان است. آینده ای تاریک و یا پر امید. امید آنکه مورد قبول شما خوانندگان محترم واقع گردد.

عصر طغیان ستمگران. انسان هایی که تنها تاریکی را نظاره می کردند. استعمارگرانی که اکنون خوی سیری ناپذیرشان دنیا را در آتش خود می سوزاند. آتشی که کینه های دیرینه را در کام خود می کشید . هنگامی که دنیا برای ستیزی بزرگ علمش را به پیش می برد. جهان در آستانه جنگی بزرگ قرار می گرفت. جنگی که قرار بود...

در این میان مردمانی بودند که هنوز نور امید در دلشان شعله ور بود. شیعیانی که منتظر مردی بودند که عدالت را با خود به همراه داشت. آری ظهور مهدی موعود تنها امید نجات جهان از جنگی هولناک و خانمان سوز بود. پس دست های رنجور و ستمدیده به آسمان بی کران خداوندگار هستی بالا رفت و لب های بی رمق یکصدا فریاد ظهورش را سر می دادند تا به دعایشان در امر رسیدن موعودشان برای نجات تعجیل شود. فرزند حسن بن علی العسکری .دردانه نرجس خاتون بانوی یگانه پدر. همانی که دیوار های کعبه انتظار گام هایش را می کشیدند. همانی که آخرین باقی مانده خدا بود در زمین تا به نور پروردگارش آسمان را از عدل الهی سرشار کند. کسی که قرار بود امید دل مظلومان و ستمدیدگان باشد.اما...

در نهایت مردی بر فراز این جهان پر آشوب رخ برنمود. نامش علی محمد بود و پسر محمدرضا بزاز و فاطمه بیگم. مردم لقبش را باب نهادند. چرا که خود در ابتدا خود را باب و رابط مردم با امام زمانشان می دانست اما بعد ها خود را همان قائم موعود خواند و مرامی جدید به نام بابیت را به مردمان معرفی کرد. در شیراز ظهور کرد. جنگ های سه گانه ای را که باب بر ایران تحمیل کرد آغاز گر عدالت نوین جهانی بود. جنگ هایی که خون مردمان مظلوم را هنوز بر دستان خود نظاره گر است. از نظر شخصیتی باب فردی بی رحم و ستیزه جو به حساب می آمد که این نشانه ها را علاوه بر جنگ های وی می توان در احکامی دید که وی در دیانت بابیت وارد کرده و مریدانش را به انجام آن ها روا می داشت. از جمله احکام بابیت می توان به بریدن سر های مخالفین و سوزاندن کتب و اوراق غیر بیان و تخریب آثار باستانی مذهبی و کشتن هر که غیر بابی است اشاره کرد که این احکام بی رحمانه از طرف همان موعودی بیان می شد که قرار بود دنیا را سیراب عدالت خود کند. (مکاتب، ج ۲، ص ۲۶۶)

اما در واقع باب شخصیتی ضعیف بود که خود بار ها مورد ظلم قرار گرفت. او زندانی شد(صفحات233و234و242تلخیص تاریخ نبیل) به خاطر توهین به حاکم فارس سیلی خورد (صفحات137تا141تاریخ نبیل زرندی ) به خاطر حافظه کم توانش فلک شد(صفحه324تلخیص تاریخ نبیل) و حتی در برابر یک سیلی از ادعای خویش برگشت و مجبور به توبه شد (صفحات137تا141تاریخ نبیل زرندی و صفحات 204و205 کشف الغطاء) و جالب تر از همه اینجاست که قائم موعود ستمدیدگان خود را همان ذات خدا دانسته و اینبار ادعای الوهیت کرد و خود را خدا خواند.((ان علی قبل نبیل ذات الله و کینونیته)) یعنی همانا علی محمد ذات خدا و کینونیت اوست.

شاید تا به اینجا و با وجود اختلافاتی که جناب باب با موعود شیعیان داشت وحتی علاوه بر آشوب های داخلی که در کشور به پا داشت از منظر بسیاری این اعمال شروع خوبی برای گستراندن عدالت در جهان ستمدیده ای بود که چاره ای جز موعود آسمانیش نداشت. متاسفانه کسی که منجی بشر در مشکلاتش بود پس از گذشت اندکی و به دست وزیر با کفایت ایران امیر کبیر که بدون ادعای قائمیت و پیامبری و به معنای واقعی ایران را از دست استثمار گران حفظ کرده بود، تیر باران شد و منجی بشر حتی نتوانست از جان خویش محافظت کند.

فریبی را که نا امیدی مردمان تاوانش بود رو به خاموشی نهاد و تنها پس از چند سال از میان رفت. در این میان شخصی بابی که به مدت چندین دهه به احکام خشونت آمیز جناب باب اعتقاد وافری داشته و بدان ها عمل می کرد خود را جانشین باب از دست رفته خواند. آری جناب بهاءالله آئینی به نام بهائیت را تاسیس نمود تا شاید او هم از امید مردمان بهره ای ببرد. تعالیمی دوازده گانه را معرفی کرد و به مردمان شکست خورده بشارت داد. به آنها وعده برابری انسان ها را داد و نوید برابری زن و مرد و اجرای صلح عمومی را برای همگان سرود. به دست آوردن این جایگاه برای او با سختی های فراوانی همراه بود. ستیز هایی که با برادرش میرزا یحی صبح ازل داشت گویای همین ماجراست . 

میرزا یحیی از جانب جناب بهاء الله و بهائیان به القاب: خر و گاو و گوساله و مگس و سوسک و... (جزء یکم مائده آسمانی ص40) منتسب می شود. در مقابل جناب بهاء الله حرام زادگی برادر را اعلام می دارد(بدیع ص379 و جزء چهارم مائده آسمانی ص337 )و فاش می سازد که در بغداد همسر دوم سید باب مورد تجاوز و کام گیری صبح ازل واقع شده و چون میرزا یحیی وی را نپسندیده، وقف عام مریدانش نموده است (قرن بدیع ج2 ص 335 و رحیق مختوم ص201 )و سرانجام زندگی میرزا یحیی از قلم برادر چنین نگاشته و ارزیابی می شود: «مسلّم است که لازال به اکل و شرب و تصرف در ابکار و نساء مشغول بوده و اعمالی که ولله خجالت می کشم از ذکرش، مرتکب.» (بدیع ص312) از جانب دیگر هم ازلیان بیکار ننشستند و گفتند که همسر باب سهل است، جناب بهاء دختر خودش را هم در ایام ریاست صبح ازل به وی تقدیم کرده بود. (تنبیه النائمین ص19 وص65) البته تبعید شدن وی هم به خاطر همین نزاع های خانوادگیش بود که کشوری را به آشوب می کشید. لازم به ذکر است که جناب بهاءالله نیز خود را خدا نامید و ادعای الوهیت کرد اما به خاطر اینکه ادعایش در برابر ادعای الوهیت جناب باب ناچیز شمرده نشود خود راخدای خدایان نامید.(مکاتیب جلد 2 صفحه 255)

پس از او جناب عبدالبهاء ریاست بهائیان را عهده دار شد و به سان پدر او نیز با برادرش محمد علی بر سر جانشینی نزاع های فراوان داشت و توهین های بی شماری را نثار یکدیگر کردند. در این میان چون دو دستگی بالا گرفت، جناب عباس افندی، محمد علی را رئیس المشرکین گفته، ابلیس لقب داد(رحیق مختوم ص 87). بار دیگر جناب عبدالبهاء برادر و مریدانش را پشه و سوسک و کرم خاکی و خفاش و جغد و کلاغ و روباه و گرگ و... لقب داد و خویشتن را بلبل و طاووس نامید(مکاتیب ج2 ص234). میرزا محمد علی نیز جناب عبدالبهاء را گوساله و الاغ دوپا خوانده، خود را غضنفرالله لقب داد(مکاتیب ج1 ص 271) و سرانجام این تعارفات رکیک و ناپسند بدانجا رسید که عباس افندی اعلام داشت که ناقضین(محمد علی افندی و پیروانش)، بسیاری از الواح و آثار جناب بهاء الله را سرقت نموده و در آنها دست برده اند و از همه بدتر آن که صورت نماز نه رکعتی بهائیت را به همراه احکام متمم کتاب اقدس دزدیده و آئین نازنین را ناقص کرده اند(رحیق مختوم ص25 تا ص28).

این ها همان رهبرانی بودند که قرار بود بشر را از مصائبش نجات داده و به سمت نور رهنمون سازند. همان هایی که می خواستند از جنگ خانمان سوز جهانی جلوگیری کنند. طبق گفته خود جناب عبدالبهاء چگونه می توان از این اشخاص انتظار هدایت جهان را داشت. « انصاف باید داشت از نفسی که در تربیت اولاد و عیال و آل عاجز مانده ، چگونه امید به تربیت اهل آفاق نماییم و آیا در این قضیه ذره ای شبهه و تردید است؟ لاولله. »(مکاتیب ج2 ص 182)

بهائیت کار را به همین جا ختم نکرد و پس از توهین و گاو خواندن سیاهان آفریقایی(خطابات بزرگ صفحه 119) و توهین به تمامی ترک ها و ترک زبانان(اسرار الآثار جلد 2 صفحه 154 و جلد 3 صفحه 42) تمامی کسانی را که بهائیت را به حقانیت نمی شناختند حرام زاده خواند(خطابات جلد 1 صفحه 152) این ها همان سخن های متناقضی است که خلاف ادعای بهائیان مبنی بر برابری انسان هاست.((چرا بگوئیم این موسوی است و او عیسوی است این محمدی است، او بودایی است اینها دخلی به ما ندارد. 

خداوند همه را خلق کرده و تکلیف ماست که به کل مهربان باشیم)). این ها همان سخنانی است که روزی قرار بود انسان را نجات دهد و حال گریبانگیر اختلافات و تناقضات خود است.

آری رهبران بهائی نتوانستند در جنایت های بشر دست برده و از آن ها جلو گیری کنند و به همین دلیل جنگ های جهانی رخ داد و میلیون ها انسان را به کام مرگ کشانید. 

یعنی اولین فرجام نامیمون تاریکی های دنیایی که منتظران مهدی (عج) را ربود و به سمت رهبرانی کشاند که بر سر جانشینی از هیچ توهینی نسبت به یکدیگر فرو گذار نمی کردند. اینک بشر شکست خورده دوباره در جست و جوی راهی برای پیروزی بر ستم بود.

جناب شوقی افندی رهبر سوم بهائیان و نوه دختری عبدالبهاء بود که در فاجعه بمب های اتمی هیروشیما و ناکازاکی سکوت کرد و از اجرای عدالت سخنی بر لب نیاورد. خود ایشان در گفته ای عجیب تمام امید بشر را در یک کلام نقش بر آب کرده و آب پاکی را روی دستان رنجور مستضعفان می ریزد. «جهان را ملا حظه می نماییم که در مسیری افتاده که بالمره از صراط مستقیم منحرف و روزبه روز از میزان الهی دور و دورتر می گردد»(صفحه 80 بدیع) آری جناب شوقی افندی معتقد است که بهائیت در امید بخشیدن به افراد ناتوان است و نتوانسته ناجی بشر امروز باشد. اینک این همان تیر یاس و نا امیدی است که بشر ستمدیده را در آغوش می گیرد. این همان سخنی است که باعث شده جمعیت این مسلک نا امید به حد اکثر سیصد هزار نفر در دنیا برسد.

از قضای بد روزگار جناب شوقی عقیم در آمدند و بهائیت طبق دستورات رهبرانش بیت العدل را برای فرمانروایی تاسیس کرد. جالب است بدانید که با وجود برابری حقوق زن و مرد در بهائیت در بالاترین مرکز بهائی یعنی بیت العدل زنان هیچگونه جایگاهی ندارند و تنها مردان حق عضویت در آن را دارا می باشند. نکته جالب دیگر این است که طبق دستورات رهبران بهائی ریاست بیت العدل را باید 9 نفر بر عهده بگیرند که رئیس و ناظر ایشان ولی امرالله و شخصی از سلاله رهبران بهائی است که مشروعیت بیت العدل را تعیین می کند و بیت العدل کنونی فاقد آن است چرا که جناب شوقی عقیم بود و فرزندی نداشت.(الواح وصایا11-14) با این حال سازمان بیت العدل هنوز به حیات خود ادامه می دهد و نور امید کوچکی را در دل های بهائیان برای اصلاح جهان روشن کرده است. 

اما چندی  پیش یعنی در تاریخ 9 بهمن ماه بیت العدل اعظم بیانیه ای خطاب به بهائیان بالاخص جوانان منتشر کرد که در بخشی از آن همان امید اندک را در دل ها به خاموشی سپرد و جهان را در ظلمت و تاریکی فرو برد.  در بخشی از این بیانیه نیز به نقل از جناب بهاءالله یاس و نا امیدی به صراحت توصیف شده است.(( عالم منقلب است و انقلاب او یوماً فیوماً در تزاید و وجه آن بر غفلت و لامذهبی متوجّه و این فقره شدّت خواهد نمود و زیاد خواهد شد به شأنی که ذکر آن حال مقتضی نه)) سپس خود بیت العدل در ادامه چنین می آورد((ملاحظه می‌فرمایید که چگونه نور ایمان در سراسر جهان رو به اخماد است.))

آری این همان ادعایی است که بشر را به دنبال خود می کشد و در آخر هیچ چیز نصیبش نخواهد کرد. نه کشتگان جنگ های جهانی سود بردند و نه مظلومان دنیای مدرن امروز. سودای امیدی کاذب که بشر در سر می پروراند آخرین پیام بیت العدل است در یاس و بطلان زندگی. بهتر است بپرسیم که اصولا شان نزول بهائیت چیست؟ چرا این منجی شیعیان نتوانست آنان را از جنگ ها و ستیز هایش بر طبق وعده الهی برهاند؟دنیایی که به تصریح گزارش بیت العدل اعظم و تاکید جناب بهاءالله روز به روز بر ظلمتش افزوده میگردد چگونه میتواند امیدبخش فردایی روشن باشد؟ نا امیدی در بهائیت تا کی به زندگی مریدانش سیطره خواهد داشت؟

................................................................................................................

                               کربلا و نجف باز هم مملو از زائر شد 
 

از همین رو می توان گفت که رفت و آمد زائران به شهرهای مقدس به حالت عادی و گذشته خود باز گشته و مردم بیش از پیش با خیال راحت بین شهرها رفت و آمد می کنند.
به گزارش شیعه آنلاین،‌ طی دو ماه اخیر به دلیل ماجرای حمله تمام عیار گروهک تروریستی – تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" به شهرها و نقاط مختلف عراق، تعداد زائرانی که از داخل و خارج عراق برای زیارت به دو شهر کربلا و نجف می رفتند، به شدت کم شده بود.

اما اخبار رسیده از کربلای معلی و نجف أشرف حاکی از آن است که طی یک هفته اخیر، تعداد زائرانی که به این دو شهر مقدس سفر کرده اند،‌ چندین برابر چند ماه اخیر بوده است.

کارشناسان گردشگری عراق علت این مسأله را در دو موضوع دانسته اند: اولا به دلیل افزایش تلفات و خسارت های گروهک داعش که باعث شده بر دامنه فعالیت آنها تأثیر بگذارد و آنان را نسبت به گذشته ضعیف تر کند. دوما روی کار آمدن دولت جدید که موجی از ناامیدی را نیز در دل تروریست ها و معترضان دولت، انداخته و میزان فعالیت های تروریستی و اعتراضی آنان را به شدت کاهش داده و این مسأله موجب شده که امنیت در نقاط مختلف عراق نسبت به گذشته به شدت افزایش یابد.

این کارشناسان گردشگری همچنین افزودند: از همین رو می توان گفت که رفت و آمد زائران به شهرهای مقدس به حالت عادی و گذشته خود باز گشته و مردم بیش از پیش با خیال راحت بین شهرها رفت و آمد می کنند.

.......................................................................................................................  

پیام تسلیت آیت‎الله بحرالعلوم میردامادی به شیخ "زاکزاکی" 
 

سلام بر شما و کسانی که به ارشاد شما پرچم اسلام را در نیجریه بلند نگه داشته و صدای قرآن و عترت (علیهم السلام) را به گوش صاحبان فطرت سلیم می رسانند.
به گزارش شیعه آنلاین، چند هفته پیش نیروهای پلیس کشور نیجریه با حمله به هواداران حجة الإسلام و المسلمین شیخ «ابراهیم زاکزاکی» روحانی سرشناس و رهبر شیعیان نیجریه که در روز جهانی قدس رخ داد، موجب به شهادت رسیدن و زخمی شدن ده ها تن از شیعیان نیجریه از جمله سه فرزند شیخ زاکزاکی گردیدند.

در پی وقوع آن جنایت ضد انسانی و وحشیانه، حضرت آیت الله سید «محمود بحرالعلوم میردامادی» از علما و اساتید حوزه علمیه نجف أشرف، پیام تسلیتی خطاب به حجة الإسلام و المسلمین زاکزاکی صادر کرد که نسخه ای از آن برای پایگاه خبری شیعه آنلاین ارسال گردید. متن کامل این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّـا إِلَیْهِ رَاجِعونَ * أُولَـئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَـئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ (بقره 156 و 157)

حضور محترم عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین آقای شیخ ابراهیم زکزاکی "دام عزه"

سلام علیکم

سلام بر شما و کسانی که به ارشاد شما پرچم اسلام را در نیجریه بلند نگه داشته و صدای قرآن و عترت (علیهم السلام) را به گوش صاحبان فطرت سلیم می رسانند. سلام بر شما که تسلیم رضا و مقدرات الهیه هستید و در راه خداوند متعال به تلاش و فعالیت مشغولید و سلام بر شهیدان راه دین و مجاهدان راه اسلام راستین. خاصه سلام بر سه شمع منَّور از بیت شما که به شهدای بدر و احد و کربلا پیوستند (رحمة الله علیهم)، ستمگران بدانند که خشم الهی در کمین آنان است، «وسیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون».

بنده در جوار تربت پاک مولانا امیرالمؤمنین (علیه الصلاة والسلام) دعا می‌نمایم جنابعالی با تدریس و منبر، برای حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه سربازانی همچون جُون حَوِّی، شهید راه مولی الکونین حضرت ابی عبدالله الحسین علیه الصلاة والسلام پرورش دهید و بیش از پیش موفق و سربلند باشید.

خداوند متعال صبر و اجر بزرگ به شما عطا فرماید.
والسلام علیکم و رحمة الله 
سید محمود بحرالعلوم میردامادی
 
...........................................................................................................................
 
"داعش" به "اسرائیل" اجازه تخریب مسجد الاقصی را داد! 
 
اگر کسی نمی دانست که این گروهک تروریستی تابع و زیر نظر چه کسانی و چه دولت هایی فعالیت می کند، با این خبر باید درک کند که "داعش" دشمن اسلام نیست بلکه دشمن بشریت است.
به گزارش شیعه آنلاین، گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش"، در جدید ترین بیانیه خود مدعی شد که "اسرائیل" حق دارد مسجد الاقصی را تخریب کند.

در بخشی از این بیانیه آمده: "اسرائیل" حق دارد مسجد الاقصی را تخریب کند زیرا "اسرائیل" در این مکان منافعی دارد که مسلمانان از این منافع اطلاعی ندارند، فلذا ما به عنوان "خلافت اسلامی" این اجازه را به "اسرائیل" می دهیم که مسجد الاقصی را ویران کند و به منافع خود دست پیدا کند.

در همین راستا روزنامه الدیار لبنان با تأیید این خبر نوشت: اگر کسی نمی دانست که این گروهک تروریستی تابع و زیر نظر چه کسانی و چه دولت هایی فعالیت می کند، با این خبر باید درک کند که "داعش" دشمن اسلام نیست بلکه دشمن بشریت است.
.................................................................................................................................................................
تصویری از "داعش" که افکار عمومی آمریکا را وحشت زده کرد 
 
دستگاه های امنیتی ایالات متحده آمریکا به دنبال کسی هستند که این تصویر را تولید کرده زیرا موجی از خشم و نگرانی را در میان افکار عمومی آمریکا به وجود آورده و اعتراضات مردمی علیه سران آمریکایی را در حال شکل دادن است.
به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه «دیلی تلگراف» چاپ لندن با انتشار تصویری مدعی شد که فعالیت گروهک تروریستی - تکفیری «دولت اسرائیلی عراق و شام» موسوم به "داعش" به ایالات متحده آمریکا هم رسیده است.

این روزنامه با انتشار گزارشی در این باره نوشت: گروهک تروریستی "داعش" در تهدیدی خطاب به سران ایالات متحده آمریکا اعلام کرده "اگر حملات شما به مواضع ما در عراق ادامه یابد، به زودی کاخ سفید را بر سرتان خراب خواهیم کرد.

در همین راستا برخی رسانه های عربی با انتشار مطلبی در این باره نوشتند: تصویر نماد گروهک تروریستی "داعش" که توسط روزنامه دیلی تلگراف نشر شده، موجی از نگرانی را در آمریکا پدید آورده است.

گفتنی است، این تصویر به سرعت در حال منتشر شدن در صفحات سایت های اجتماعی و فضای مجازی آمریکا است.

در همین حال پایگاه خبری لبنانی "الخبر برس" در مطلبی نوشت: دستگاه های امنیتی ایالات متحده آمریکا به دنبال کسی هستند که این تصویر را تولید کرده زیرا موجی از خشم و نگرانی را در میان افکار عمومی آمریکا به وجود آورده و اعتراضات مردمی علیه سران آمریکایی را در حال شکل دادن است.

این پایگاه خبری لبنانی همچنین مدعی شد که مردم آمریکا در اعتراض به سیاست های نادرست کشورشان در قبال گروه های تکفیری، در چند روز آینده تظاهرات خواهند کرد.
.....................................................................................................................................................
نخستین گروه از فارغ التحصیلان تکفیری داعش در "الرقه" + عکس

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" روز شنبه تصاویری از نخستین گروه از فارغ التحصیلان نظامی در شهر الرقه سوریه را منتشر کرد.

شهر الرقه در شمال سوریه از ماهها پیش از به اشغال گروه تکفیری داعش درآمده است.

این گروه پس از کنترل شهر الرقه، با زور سلاح، قوانین سختی را به اجرا گذاشت و مردم این شهر را به اطاعت از آن قوانین مجبور کرد.

گروه داعش در شهر الرقه یک پادگان ویژه برای آموزش نظامی تروریست‌های تکفیری دایر کرده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده صدها تروریست داعش، پس از پایان آموزش‌های نظامی برای نمایش نیروهای خود، در خیابان‌های شهر الرقه راهپیمایی کردند.

بنا بر این گزارش، گروه داعش روز گذشته، شعار جدید خود را با اندازه (6*12) در مرکز شهر الرقه بر افراشت تا نشان دهد که این شهر کاملا به اشغال این گروه درآمده است.

گفتنی است که اعضای این گروه در سپتامبر سال 2013 پس از ورود به شهر الرقه ، صلیب کلیسای این شهر را منهدم کردند. این اقدام باعث خروج بسیاری از مسیحیان شهر الرقه شد.

..................
پایان پیام/ 218

.............................................................................................................

 

 


کپی برداری فقط با ذکر منبع مجاز می باشد

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.